Prema 26. izdanju izvješća koje priprema Deloitteov odjel sportskih djelatnosti, pod nazivom Financijska nogometna liga, u sezoni 2021./2022. dvadeset najvećih nogometnih klubova zaradilo je 9,2 milijarde eura. Godišnji rast od 13 posto rezultat je skoka u prihodima na dan utakmice, sa 111 milijuna eura na 1,4 milijarde eura, nastavno na povratak navijača na stadione nakon ukidanja ograničenja uvedenih uslijed pandemije bolesti COVID-19.
U odnosu na prethodnu godinu, komercijalni su prihodi rasli za 8 posto (sa 3,5 milijardi eura na 3,8 milijardi eura). Međutim, taj je porast neutralizirao pad u prihodima od prava prijenosa od 11 posto (485 milijuna eura) u odnosu na visoke prihode u sezoni 2020./2021., ostvarene zbog odgođenih prihoda od prijenosa utakmica koje su se trebale održati u sezoni 2019./2020.
Drugu godinu zaredom, Manchester City na čelu je Financijske nogometne lige (731 milijun eura), nakon kojeg slijede Real Madrid (714 milijuna eura), Liverpool (702 milijuna eura), Manchester United (689 milijuna eura) i Paris Saint-Germain (654 milijuna eura).
Po prvi put otkada se izvješće objavljuje, više od polovice klubova Financijske lige potječe iz jedne lige, odnosno klubovi Premier lige čine 11 od 20 najuspješnijih klubova. Pet od „velikih šest“ klubova Premier lige zabilježilo je porast prihoda u eurima od 15 posto ili više (sveukupno 226 milijuna eura) nastavno na nova komercijalna partnerstva i povratak događaja koji nisu utakmice, na primjer koncerti i stadionske turneje.*
Tim Bridge, partner u Deloitteovu odjelu sportskih djelatnosti, komentirao je: „Po prvi put klubovi Premier lige zauzimaju najveći broj mjesta u Deloitteovoj Financijskoj nogometnoj ligi. Sada se postavlja pitanje na koji način preostale lige mogu nadoknaditi razliku, vjerojatno povećanjem vrijednosti međunarodnih medijskih prava u budućnosti, ili u slučaju da Premier liga postane gotovo nedodirljiva, povećanjem prihoda.“
„Premier liga je jedina od „velikih pet“ europskih liga ostvarila povećanje vrijednosti medijskih prava tijekom zadnjeg postupka prodaje medijskih prava. I dalje privlači milijune gledatelja globalno, a njezini klubovi imaju veće prihode od međunarodnih rivala.“
„Interes komercijalnih partnera, navijača i ulagača za Premier ligu veći je no ikada prije. Premda to upućuje na izglede za daljnji rast, zbog stalnih je poziva na ujednačeniju raspodjelu financijskih sredstava engleskih klubova diljem cjelokupnog nogometnog sustava i krize uzrokovane povećanjem troškova života sve važnije da se nogometni dionici usredotoče na svoju upravljačku ulogu u vođenju klubova.“
Pojedinačni predvodnici
Nakon što je tek u sezoni 2015./2016. prvi put ušao među najuspješnijih pet klubova, Manchester City strelovito je napredovao, i sada se drugu godinu zaredom nalazi na čelu ljestvice. Ostvario je rekordne komercijalne prihode u Premier ligi od 373 milijuna u sezoni 2021./2022., 65 milijuna eura više nego u prethodnoj sezoni.
Liverpool je ove godine ostvario najveći pomak, skočivši za četiri mjesta (sa sedmog na treće) na svoju dosad najvišu poziciju. Prvi je put prestigao Manchester United, s obzirom na put prema finalu UEFA-ine Lige prvaka u 2022., na kojemu je ostvario dodatne prihode od prava prijenosa. Osim toga, Liverpool je jedini među pet najuspješnijih klubova ostvario više od 100 milijuna eura prihoda na dan utakmice jer su se navijači vratili na stadione.
Prvi je put od sezone 2018./2019. novi klub ušao među 10 najuspješnijih klubova Financijske nogometne lige: Arsenal se podignuo sa 11. mjesta na 10., prvenstveno zbog visokih prihoda na dan utakmice koje i dalje ostvaruje. Nadalje, Leeds United (18. mjesto) isto se tako prvi put našao među 20 najuspješnijih klubova Financijske nogometne lige od sezone 2002./2003., dok je Newcastle (20. mjesto) ponovno dospio među 20 najuspješnijih klubova. Navedeni klubovi imaju više prihode na dan utakmice i komercijalne prihode od mnogih drugih engleskih klubova (kojima su dodijeljena znatna sredstva Premier lige).
Izvan Premier lige, FC Barcelona i Real Madrid tek moraju povratiti svoje prihode na iznose prije pandemije, a koji su pali za 203 milijuna eura (FC Barcelona) i 43 milijuna eura (Real Madrid) od sezone 2018./2019.
FC Barcelona pala je sa sedmog mjesta na četvrto, što je jedan od najvećih padova na ljestvici. To je uglavnom rezultat pada prihoda od televizijskih prava od 13 posto, dijelom zbog lošijeg uspjeha u UEFA-inim klupskim natjecanjima u odnosu na prethodnu godinu. Real Madrid zabilježio je pad od 40 posto u prihodima na dan utakmice u usporedbi sa sezonom 2018./2019., uglavnom zbog ograničenja zbog bolesti COVID-19 u sezoni 2021./2022.
Među 30 najuspješnijih klubova nalazi se 16 engleskih klubova, odnosno 80 posto klubova iz Premier lige. Preostali klubovi obuhvaćaju pet klubova iz La Lige, tri iz Serije A i Bundeslige i jednog iz Ligue 1, od kojih su se svi natjecali u UEFA-inim klupskim natjecanjima u sezoni 2021./2022.
Sam Boor, direktor u Deloitteovu odjelu sportskih djelatnosti, dodao je: „Premier liga će vrlo vjerojatno ostati financijski superiorna i u nadolazećim sezonama, posebice jer njezini klubovi i dalje privlače međunarodna ulaganja koja često, u najboljem slučaju, potiču profitabilnost i uspjeh na terenu. Pitanje je samo trenutka kada će se svih 20 klubova Premier lige pojaviti među 30 najuspješnijih klubova Financijske nogometne lige.”
Ženske ekipe klubova Financijske nogometne lige ostvarile prosječne prihode od 2,4 milijuna eura u sezoni 2021./2022.
U Deloitteovu su izvješću Financijska nogometna liga prvi put spomenuti prihodi koje su ostvarile ženske ekipe klubova Financijske lige, s prosječnim prihodima od 2,4 milijuna eura od ženskih ekipa u sezoni 2021./2022.
FC Barcelona ostvario je najveće prihode od svoje ženske ekipe među svim klubovima Financijske lige. FC Barcelona Femení, pobjednik UEFA-ine Lige prvaka za žene u 2021. i finalist u 2022., ostvario je prihode od 7,7 milijuna eura u sezoni 2021./2022. Manchester United imao je druge najveće prihode od svoje ženske momčadi (6 milijuna eura, potom Manchester City (5,1 milijun eura), Paris Saint-Germain (3,6 milijuna eura), Arsenal (2,2 milijuna eura) i Tottenham (2,1 milijun eura).
Bridge zaključuje: „Ženski profesionalni nogomet tek je na početku te prihodi vrhunskih klubova u ovoj ranoj fazi upućuju na to da će ženske ekipe ostvariti veliku vrijednost u nadolazećim sezonama. U kombinaciji s dugoročnim odlučivanjem s naglaskom na rast, očekujemo kako će razvoj industrije podataka za analizu ženskog sporta pridonijeti uspjehu ženskoga sporta. To će omogućiti klubovima i ligama da dokažu vrijednost svojih ženskih ekipa i navijača koje one privlače.“