Iz riječkog Autotroleja potvrdili su u četvrtak da će se zbog nedostatka vozača autobusa u javnom gradskom i prigradskom prijevozu od 5. lipnja, ranije od uobičajenog, primjenjivati ljetni vozni red s manje polazaka autobusa, a razmišlja se i o zapošljavanju stranih radnika
„Unatoč svemu što poduzimamo, vozača nam i dalje manjka te u ovom trenutku intenzivno razmišljamo o zapošljavanju stranaca preko agencije za zapošljavanje radnika“, naveli su iz Autotroleja.
U vezi s ranijim ljetnim voznim redom, koji se inače uvodi nakon završetka nastave u školama, Autotrolej ističe kako će se stupanjem na snagu ljetnog voznog reda, s manjim brojem polazaka na gradskim linijama, omogućiti normalno realiziranje voznog reda. Ponajprije je riječ o izmjenama voznih redova na linijama 2, 5, 6, 7 i 7a. Ističu da 33 vozača koristi stari godišnji odmor, a 25 ih je na bolovanju pa se zadnjih dana događalo da na nekim linijama autobusi nisu mogli polaziti.
U Autotroleju, kažu, imaju 262 vozača, a unatoč mjerama koje poduzimaju nema ih dovoljno. Financiraju osposobljavanje nezaposlenih vozača i prekvalifikaciju nezaposlenih radnika za upravljanje autobusima, tako su do sada osposobili sedam vozača.
Osim toga, podsjećaju da je novim kolektivnim ugovorom osigurano povećanje plaća vozača jer su Uprava i reprezentativni sindikati Autotroleja dogovorili da se ukupna godišnja svota za plaće poveća za 1,05 milijuna eura.
"To povećanje uključuje povećanje osnovne bruto plaće svim radnicima, osim onima na rukovodećim pozicijama, a provedeno je ovisno o visini plaće i deficitarnosti radnog mjesta, pri čemu su najviše povećane plaće vozačima, kao najdeficitarnijem kadru".
Gradonačelnik Marko Filipović na upit Hine odgovara da je na jučerašnjoj Skupštini Autotroleja, koju čine predstavnici Grada Rijeke i okolnih gradova i općina, direktor Autotroleja izvijestio da je zbog nedostatka vozača prisiljen korigirati vozni red i smanjiti broj polazaka kao tijekom ljetnih mjeseci.
I on je spomenuo podatke o godišnjim odmorima vozača i bolovanjima, ističući da problem nedostatka vozača „nije od jučer“ i nije specifičan samo za Rijeku i Autotrolej jer se s tim problemom susreću brojni prijevoznici. „Očito je potrebno i svojevrsno osvježenje obrazovnog sustava, kako bi se obrazovalo više kadrova osposobljenih za upravljanje autobusima,“ naglasio je.
U vezi s eventualnim zapošljavanjem stranih vozača, Filipović ističe da vozač gradskog autobusa mora poznavati lokalne prilike i mjesta koja povezuje, kao i jezik. Vidjet ćemo, kaže, je li zapošljavanje stranih vozača rješenje za Autotrolej. Na pitanje ima li problema s nedostatkom radnika i u ostalim gradskim komunalnim društvima, Filipović je ustvrdio kako je tamo situacija pod kontrolom.