Hrvatski je sabor jutros nastavio zasjedanje raspravom o izmjenama Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove, kojima se uvode nove više cjenovne kategorije vozila s većim trošarinama
Državni tajnik u Ministarstvu financija Zdravko Marić uvodno je kazao da se zakonskim izmjenama izjednačava porezna osnovica kod oporezivanja svih spomenutih vozila, kako uvoznih, tako i proizvedenih u Hrvatskoj, i to prema njihovoj vrijednosti.
Predlaže se, naime, izjednačavanje kriterija oporezivanja plovila i zrakoplova s osobnim automobilima i motociklima, te se porezna osovica sada utvrđuje prema vrijednosti, a ne više prema dužini plovila, odnosno broju sjedala u zrakoplovu.
Količinski pokazatelji tako se zamjenjuju vrijednosnim, čime je, kaže Marić, podignut stupanj pravednosti oporezivanja, odnosno dodatno pojačan karakter oporezivanja prema ekonomskoj snazi. To znači da će kupci skupljih osobnih automobila i motocikala, plovila i zrakoplova, i u relativnom i u apsolutnom iznosu, snositi veći porezni teret.
Novim osobnim automobilom i motociklom smatrao bi se osobni automobil i motocikl koji nije bio registriran i korišten.
Porezna osnovica posebnog poreza na osobne automobile, motocikle, plovila i zrakoplove jest prodajna cijena (to je u smislu ovoga Zakona cijena bez PDV-a) te carinska vrijednost uvećana za iznos carine pri uvozu.
Predlaže se i povećanje visina novčanih kazni za učinjene prekršaje - najniža kazna bi umjesto sadašnjih 500 kuna iznosila 5000 kuna, a najviša umjesto 50.000 kuna bila bi 500.000 kuna.
U Vladi očekuju da bi se provedbom ovoga Zakona prihodi u državnom proračunu na godišnjoj razini povećali za 150 milijuna kuna, a do kraja ove godine 30 milijuna kuna.