Nakon dvije godine peripetija samoborska tvrtka Nord Produkt lani je svojem portfelju formalno pripojila i slovenski Armal. Natječaj za taj brend bio je otvoren 2017. godine jer je slovenska tvornica otišla u stečaj.
Samoborci su se na dražbi na kojoj se prodavao Armal nadmetali s više inozemnih ponuđača i na kraju pobijedili jer su ponudili najbolju cijenu.
- Očito je nama najviše vrijedio. Nakon kupnje osmislili smo širu strategiju za brend - kazao je za Jutarnji list Krešimir Hazler, generalni direktor Nord Produkta.
- Dosad je Armal bio sinonim za slavine, a sada to želimo razvijati dalje - kaže Hazler.
- Tijekom lockdowna nismo 'spavali', nego smo razvili 15 linija kupaonskog namještaja, u 20 dekora i s raznim modulima veličine. Ukupno je to više od 1000 kombinacija, što trenutno nitko u Hrvatskoj ne nudi. Proizvod je 100 posto hrvatski - mi smo ga osmislili, dizajnirali, razvili i proizveli. Na to smo posebno ponosni - hrvatska pamet od početka do kraja - naglašava.
Upravo otvaraju predstavništvo u BiH i tamo intenzivno organiziraju distribucijsku i servisnu mrežu.
- Armal će biti naša ulaznica na tržišta bivše Jugoslavije, gdje ga kupci i danas prepoznaju - uvjeren je Krešimir Hazler.
- Nedavno smo zaključili i izvoz našeg namještaja u Njemačku. Dakle, fokus je na izvozu: želimo s trenutnih deset posto prihoda dosegnuti najmanje 30 posto udjela - objašnjava. Govoreći o prošloj poslovnoj godini, kaže da je počela je izvrsno, no onda se, baš usred perioda koji je njima sezona, dogodio prvi lockdown.
Priznaje da je početak bio kaotičan jer su dućane morali zatvoriti od danas do sutra. - Proizvodnju smo morali reorganizirati u skladu s mjerama, što nije baš svaki put bilo jednostavno. Primjerice, dva radnika moraju pakirati ormarić širok 80 centimetara, a istodobno bi morala biti udaljena dva metra. Kako? Smjenski je rad dodatno zakomplicirao proizvodnju. Svemu smo se prilagodili i štreberski provodili mjere, pa smo sve do jeseni imali vrlo malo zaraženih. Nekako s početkom jeseni situacija se u Samoboru naglo pogoršala i gotovo odjednom smo imali polovicu zaposlenika u samoizolaciji - priča.
Poklopilo se i da su investicije u turizmu, koje su velik izvor njihovih prihoda, trenutno stale.
- Teško smo dobavljali repromaterijal, a putovati i otvarati nova tržišta više nije bilo moguće - pojašnjava Hazler.
- Krizna vremena traže brze i konkretne odluke, koje nisu uvijek ugodne - dodaje.Tada je morao donijeti i jednu nepopularnu odluku.
- Momentalno smo svi otišli na minimalac. Kad imate veliku proizvodnju, morate zadržati likvidnost, u protivnom vas nema. Ljudi su bez riječi pogovora potpisali smanjenje plaća. Obećao sam im razliku u plaći vratiti do konca godine i to smo i uspjeli. Koncem godine neki su mi priznali da nisu očekivali povrat svojeg novca. Ovakva lojalnost poduzeću ne susreće se često - naglašava. Što se tiče rezultata, kaže da oni za 2019. i 2020. godinu nisu usporedivi.