NEMA RASKIDA UGOVORA

Šef Viadukta: Most Čiovo bit će gotov do zime

20.03.2017 u 13:38

Bionic
Reading

Predsjednik Uprave Viadukta Joško Mikulić izjavio je na konferenciji za novinare u ponedjeljak kako će izgradnja mosta kopno – otok Čiovo biti gotova do zime. Odbacio je kao neutemeljene medijske napise da je Viadukt jedini krivac za kašnjenje radova

'Cijelo jutro imali smo sastanak u Hrvatskim cestama (HC) na kojem je bio prisutan i ministar prometa Oleg Butković. Sve ovisi o okrupnjavanju čelične konstrukcije. Po sadašnjim projekcijama radovi bi trebali biti gotovo do zime', rekao je Mikulić.

Viadukt s podizvođačima radova za čeličnu konstrukciju do srijede HC-u mora predati novi dinamički plan radova.

Mikulić je ustvrdio kako nema govora o raskidu ugovora. 'Pričati o raskidu je bespredmetno. Poručio bih građanima Trogira da je situacija takva kakva je. Viadukt je učinio sve da most završimo na vrijeme', istaknuo je Mikulić.

Potvrdio je kako tvrtka ima problem s likvidnošću. Plaće radnika kasne 20-ak dana, ali bi to trebalo biti riješeno ovaj tjedan.

'Viadukt je solventan. Sve obaveze prema državi izvršavamo na vrijeme. Samo je ostao taj neto iznos koji nismo isplatili radnicima. Na mostu Čiovo i onako više praktički nema fizičkih radova. Dio radnika poslali smo na godišnji odmor', rekao je Mikulić.

U dugom izlaganju o tome kako se Viadukt uopće našao u problemima s kašnjenjem radova odnosno poremećaju likvidnosti (radnicima 20-ak dana kasni jedna plaća), istaknuo je da je kašnjenje uzrokovalo nekoliko čimbenika.

Ugovor o izgradnji mosta potpisan je u veljači 2015. godine, s rokom dovršenja od 20 mjeseci, do kraja 2016. Inženjeri Viadukta međutim ubrzo uviđaju kako projekt predviđa izgradnju na tlu koje nije pogodno za temeljenje mosta pa Viadukt svojim sredstvima istražuje i traži novo tehnološko rješenje. I uz te teškoće, ističe Mikulić, Viadukt do kraja 2016. završava izradu temelja i stupova.

Još veći problemi nastaju zbog izrade čelične konstrukcije za koju je bio zadužen poizvođač, Iskra iz Kumanova, u grčkom vlasništvu. Tada, naveo je predsjednik Uprave, dolazi do sloma grčkih banaka zbog čega podizvođač ostaje bez mogućnosti financijskog praćenja.

Viadukt potom svojim sredstvima kupuje materijal za trećinu konstrukcije mosta i isporučuje ga Iskri kako bi nastavila s radom, no Iskra je i dalje kasni. Stoga Viadukt, rekao je Mikulić, dogovora isporuku preostale dvije trećina čelične konstrukcije s domaćim podizvođačima, društvima Đuro Đaković Industrijska rješenja (Đ.Đ.) i ZM Vikom. 

Po njemu, problem u financiranju proizvodnje čelične konstrukcije uzrokovan je investitorovim neuobičajenim tumačenjem načina plaćanja. Kazao je da je ustaljena praksa da prilikom takvih gradnji investitor projekt financira putem mjesečnih situacija i prema postocima gotovosti. 

"No investitor je protumačio ugovornu stavku troškovnika na način da se čelična konstrukcija plati tek kad je most potpuno završen. Nerealno je očekivati da izvođač s predujmom od 10 posto vrijednosti cjelokupnog ugovora financira proizvodnju čelične konstrukcije čija je vrijednost gotovo 50 posto vrijednosti ugovora. Zbog dobre suradnje i poslovnog odnosa s investitorom i podizvođačima, Viadukt na svoj teret dogovara financijski aranžman sa Privrednom bankom Zagreb u iznosu od 26,5 milijuna kuna, kako bi se platilo podizvođačima da nastave s proizvodnjom i isporukom čelične konstrukcije", naveo je Mikulić.    

Dakle, financiranje radova koje izvode Đ.Đ. i ZM Vik snosi Viadukt i to će raditi do kraja posla. Viduktu bi to moglo proizvesti gubitak od nekoliko desetaka milijuna kuna, procjenio je Mikulić,