Jasminka Horvat Martinović

Šefica Wienera za tportal otkrila kako su potukli teškaše i postali lider u životnom osiguranju: Digitalizacija je postala strateški fokus

30.04.2021 u 09:01

Bionic
Reading

U prilično konzervativnoj branši, poput industrije osiguranja, promjene sporo nastupaju i teško se usvajaju. Pandemija koronavirusa najgore je pogodila takve grane, no osiguravatelji su odmah shvatili da će slabo proći bez digitalizacije, novih kanala prodaje i hibridnih načina komunikacije s klijentima. Brza prilagodba na koronu i 'novo normalno' mnogima se isplatila, no najdalje je otišlo Wiener osiguranje na čelu s Jasminkom Horvat Martinović

U kriznoj 2020. uspjeli su izbiti na prvo mjesto po prodaji životnog osiguranja, razvili inovativne proizvode u segmentu zdravstvenog osiguranja, čiju je prodaju pogurala pandemija, i ugurali se u društvo najjačih domaćih osiguranja koje je godinama bilo rezervirano za divove poput Croatia osiguranja, Allianza i koncerna Agram.

Otvorenost promjenama, strateški fokus na digitalizaciju i angažirani zaposlenici postigli su rezultate, a predsjednica uprave Wienera za tportal je opisala kako je protekla teška 2020., kakvi su planovi za ovu godinu i u kojem će smjeru ići čitava industrija.

Wiener je lani učinio nešto naizgled nemoguće – uspjeli ste prestići konkurenciju po pitanju prodaje životnog osiguranja i izbiti na prvo mjesto po ukupnoj premiji. Kako ste to uspjeli u pandemijskoj godini?

U izazovnim vremenima, u kojima smo se svi našli od početka pandemije koronavirusa, iznimno je važno prilagoditi proizvode i usluge, ali i način, stil i sadržaj komunikacije s klijentima. Također je važno osigurati transparentnu i kontinuiranu komunikaciju sa svim dionicima, klijentima, zaposlenicima i partnerima - pružiti osjećaj sigurnosti i povjerenja i na taj način uputiti poruku da je Wiener osiguranje partner na koji mogu računati. Vjerujem da je upravo ovakav pristup koji smo provodili razlog za to što smo, unatoč krizi, ostvarili rast i postali lider u životnim osiguranjima. Zadržali smo kvalitetu pružene usluge klijentima i partnerima, donijeli smo dobre odluke, brzo i uspješno prilagodili se novoj situaciji. Jedna od naših korporativnih vrijednosti otvorenost je promjenama i u ovom kontekstu zaista mogu reći da je živimo svi u Wieneru. Naša velika snaga naši su zaposlenici i upravo su njihova angažiranost, motivacija, entuzijazam, pronalaženje prilika i upornost ključ našeg uspjeha.

Prodaja životnog osiguranja i njegov udio u ukupnoj premiji u proteklim godinama se smanjuju – zbog čega se to događa i što se može napraviti da se osvijesti ljude o važnosti osiguranja života?

Ako želimo da se promijeni stanje na tržištu, svi moramo dodatno uložiti u podizanje financijske pismenosti među mladima, osluškivati želje i potrebe klijenata i ponuditi im odgovarajuća rješenja prilagođena njihovim potrebama. Životno osiguranje prvenstveno pokriva nepredvidive situacije u životu i predstavlja sigurnu zaštitu naših bližnjih. Iako je na tržištu prisutno okruženje niskih kamatnih stopa, životno osiguranje pruža sigurnost isplate ugovorene osigurane svote za slučaj rizika (doživljenje, smrt) te mogućnost ugovaranja raznih dodatnih pokrića koja pružaju dodatnu sigurnost i isplatu naknade za nepredvidive situacije u životu (bolest, nezgoda, troškovi liječenja). Sve su to koristi koje moramo još više i jasnije prezentirati klijentima. Za daljnji razvoj životnih osiguranja ključni su inovativni i jednostavniji proizvodi, nova dopunska pokrića i digitalizacija procesa ugovaranja.

Jasminka Horvat Martinović
  • Jasminka Horvat Martinović
  • Jasminka Horvat Martinović
  • Jasminka Horvat Martinović
  • Jasminka Horvat Martinović
Jasminka Horvat Martinović Izvor: Pixsell / Autor: Davorin Visnjic

Kakve ste rezultate lani postigli u segmentu zdravstvenog osiguranja, je li bilo velike potražnje zbog izbijanja pandemije?

Zbog pandemije stavljen je fokus na važnost brige o vlastitom zdravlju, a ljudi su osvijestili to koliko je važna prevencija, što je naravno posljedično dijelom utjecalo i na porast potražnje u segmentu zdravstvenog osiguranja. Zdravstveno osiguranje ima velik potencijal na hrvatskom tržištu osiguranja, pa je to ujedno jedan od strateških proizvoda Wiener osiguranja, što je i vidljivo iz rezultata za 2020. godinu. Premija zdravstvenog osiguranja u 2020. veća je za 49 posto u odnosu na godinu ranije, a zabilježili smo i najveći rast premije zdravstvenog osiguranja na tržištu. Osim rasta premije, tijekom 2020. godine povećali smo našu ponudu zdravstvenih osiguranja Premium proizvodom dodatnog zdravstvenog osiguranja te novim proizvodom MEDINS medicinske asistencije. Također smo uveli zdravstveno osiguranje u mobilnu aplikaciju Moj Wiener, čime smo omogućili našim osiguranicima korištenje e-iskaznice zdravstvenog osiguranja, naručivanje za medicinske usluge, prijavu šteta i cijeli niz drugih funkcionalnosti. Naravno da na tome nećemo stati te za 2021. godinu planiramo cijeli niz novih aktivnosti, nastavak rasta premije zdravstvenog osiguranja, ali i ono što je najvažnije, nastavak rasta broja zadovoljnih osiguranika Wiener zdravstvenog osiguranja, kojih je već sada oko 75.000.

Koliko ste imali prijavljenih šteta od potresa, kako u Zagrebu, tako na Banovini? Možete li reći koliko ste isplatili novca i raste li značajno potražnja za osiguranjem imovine?

Nakon potresa u Zagrebu u ožujku prošle godine zaprimili smo nešto manje od 800 odštetnih zahtjeva i isplaćeno je preko 16 milijuna kuna šteta, a nakon potresa u Sisku i Petrinji preko devet milijuna kuna. Može se reći da su hrvatski građani nakon potresa u Zagrebu postali svjesniji njegove razorne opasnosti - u periodu od 1. travnja do 31. prosinca 2020. premija po riziku potresa narasla je za 50 posto u odnosu na isti period prethodne godine.

Potres u Zagrebu 22.3.2020.
  • Potres u Zagrebu 22.3.2020.
  • Potres u Zagrebu 22.3.2020.
  • Potres u Zagrebu 22.3.2020.
  • Potres u Zagrebu 22.3.2020.
  • Potres u Zagrebu 22.3.2020.
    +75
Potres u Zagrebu 22.3.2020. Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunic/PIXSELL

Protekla godina bila vam je prilično uspješna, a što biste izdvojili kao najveće uspjehe i kakvi su vam planovi za 2021.?

Nakon zaista izazovne i zahtjevne godine veliko mi je zadovoljstvo to što smo unatoč krizi ostvarili značajan rast ukupne premije te postali lider na tržištu u segmentu životnih osiguranja. Izrazito smo ponosni na naše zaposlenike koji su pokazali iznimnu sposobnost prilagodbe u ovom zahtjevnom periodu, a unatoč svemu, kroz čitavu 2020. zapošljavali smo nove ljude i jačali internu prodajnu mrežu. Kao društvo i dalje težimo ostvarivanju izvrsnih rezultata u tekućoj godini, uz brigu za sigurnost i zdravlje svih naših zaposlenika i klijenata. U 2021. planiramo daljnji razvoj i osnaživanje interne prodajne mreže, kao i uspješne poslovne suradnje s vanjskim partnerima - brokerima, agencijama i strateškim partnerom Erste bankom.

Koliko vam je pandemija pomrsila planove – kako se Wiener snašao s radom od kuće i ostalim operativnim izazovima?

S obzirom na to da smo u prvom, najstrožem obliku lockdowna uspješno poslovali i brzo pronašli rješenja i odgovore na sve izazove, istim smjerom nastavljamo i u 2021. Promjene koje smo poduzeli odnosile su se na prilagodbu pojedinih dijelova poslovanja, nikako na kvalitetu naših proizvoda i usluga. Kao odgovorna i društveno osjetljiva kompanija, poduzeli smo sve mjere kojima je primarni cilj zaštita zdravlja naših zaposlenika, klijenata i partnera. Osigurali smo zaposlenicima svu potrebnu infrastrukturu za rad od kuće. U uredima i poslovnicama rade dežurni zaposlenici uz osiguranu mjeru fizičke udaljenosti od dva metra i uz najviše higijenske standarde. Kako bismo održali visoku razinu usluge, pojačali smo komunikaciju putem svih online kanala. U 2021. koristit ćemo stečeno iskustvo i fokusirati se na one vrste osiguranja u kojima smo ostvarili rast i u 2020., ali ćemo i dalje biti spremni na potrebne prilagodbe.

Jeste li se uspjeli digitalizirati i je li to smjer u kojem mora ići cijela industrija?

Digitalizacija poslovanja jedan je od naših strateških fokusa koji će nam svakako pomoći u prilagodbi novim potrebama koje se stvaraju među klijentima. Kako bismo nastavili s uspješnim rezultatima, moramo nastaviti nuditi inovativne i konkurentne proizvode koji će pružati vrhunsko korisničko iskustvo. Zato smo, primjerice, u 2020. lansirali jedinstven proizvod u području medicinske asistencije koji omogućava osiguranicima pristup uslugama što im inače nisu dostupne kroz obvezno ili dobrovoljno zdravstveno osiguranje, a doprinose povećanju kvalitete života. Uz daljnji razvoj digitalizacije, smatram da će biti ključan osobni kontakt i savjet te da upravo hibridni način prodaje i komunikacije daje najbolje rezultate.