Povratak prirodi tijekom pandemije značajno je utjecao na rast sektora kampinga koji se nastavio i u postpandemiji. S tim je trendom možda najbolje upoznat Simon Neal, Škot s hrvatskom adresom koji je 2020. godine u Rijeci pokrenuo CampMap, startup koji izrađuje digitalne interaktivne mape kampova
Mape se mogu skinuti na bilo kojem pametnom uređaju, a gostu nude najvažnije informacije prije dolaska i tijekom boravka u kampu – koje su parcele slobodne za rezervaciju, samu rezervaciju, dimenzije i opremljenost, dok putem 360° fotografija mogu vidjeti i kako izgleda svaka parcela. Tu su i informacije o radnom vremenu restorana, kao i korištenje navigacije da bi se jednostavnije kretali kampom.
Simon Neal je od malih nogu s roditeljima u rodnom Aberdeenu u Škotskoj odlazio na kampiranje, a tu je tradiciju zadržao sa suprugom Jelenom. Preselili su se u Rijeku, grad koji je, kaže Neal, savršen zbog prirode i mora, a ljubav prema kampiranju prenijeli su na djecu pa svake godine sa sinovima ljetuju u nekom od kampova u Hrvatskoj. Tako se i rodila ideja o CampMapu, projektu koji je polučio velik uspjeh, što potvrđuju i brojke. Naime tvrde da su njihovi partneri iz regije 'iznimno zadovoljni popunjenošću te da bilježe u prosjeku i do 25 posto veću zauzetost nego turistički rekordne 2019. godine'.
'Sektor kampinga zaista je specifičan jer nudi šaroliku ponudu bez obzira na državu ili destinaciju. Sve češće gosti putuju u neku destinaciju upravo zbog specifičnosti ponude nekoga kampa ili glamping resorta. Glamping je termin koji je sve češće u uporabi, a ponuda u tom segmentu postaje sve zanimljivija. Među našim partnerima možemo tako izdvojiti maleni Glamping resort Trasorka na Lošinju, koji nudi boravak u šatorima s nevjerojatnim pogledom na Kvarner, ili pak Olivia Green Camping, koji svojim gostima pruža eco-friendly odmor u srcu Dalmacije uz dozu luksuza.
I hrvatska unutrašnjost sve je zanimljivija gostima. Hrvati su ponovo prigrlili kampiranje pa tako u kampovima koje posjećujemo sve češće viđamo hrvatske tablice. Tako nam, naprimjer, iz Kampa Slapić govore da su iznimno popularni među gostima sa sjevera Europe i da 'sunce i more' nisu glavni razlog njihova posjeta Hrvatskoj. Ovaj kamp tako čitave godine bilježi odličnu posjećenost. Naš fokus i cilj je da kampovima olakšamo prezentaciju upravo onoga što ih čini posebnima i da mogu svojim gostima ponuditi pregled svih usluga na jednome mjestu', kaže Neal.
Ponuda kampova u Hrvatskoj spada u sam vrh europske ponude, a hrvatski kampovi iz godine u godinu ulažu u uređenje i infrastrukturu. Uspoređujući ih s ponudom u Italiji ili Njemačkoj, iz CampMapa tvrde da je Hrvatska postala lider, ali i uzor u razvoju te industrije. Tvrde stoga da u posljednjih godinu dana bilježe intenzivan rast. U projekt izrade interaktivnih mapa za kampove krenuli su s nekoliko partnerskih kampova s područja Kvarnera, a ti su partneri i danas s njima. U međuvremenu su narasli i trenutno surađuju s više od 100 kampova u Hrvatskoj, Sloveniji, Italiji i Austriji, a upravo dogovaraju suradnju s nekoliko njih iz Njemačke, Španjolske i Belgije.
Sve češće im se javljaju i kampovi s tržišta Južnoafričke Republike, SAD-a i Kanade, gdje sektor kampinga također bilježi kontinuirani rast. 'Naš fokus je trenutno i dalje na jačanju prisutnosti na jakim kamperskim tržištima Europe, kao što su Španjolska, Njemačka, Italija i Francuska, stoga su nam ta tržišta u prvom planu, no dio naših prodajnih aktivnosti usmjeren je i na tržište SAD-a', otkrivaju u CampMapu.
Njihovu je ideju prepoznao Fil Rouge Capital, a do sada je u tvrtku u tri investicijska ciklusa uloženo 550.000 eura. Sredstva su primarno uložena u jačanje tima te u tehnološki razvoj samog proizvoda i opremu.
Više od 700.000 posjeta u 2022.
Suradnja s kampovima osmišljena je na način da kampovi odabiru paket pretplate koji odgovara njihovim potrebama, odnosno uslugama koje žele koristiti na samoj karti. Pretplata, osim što donosi cjelogodišnju korisničku podršku, pruža razne druge usluge, poput GPS navigacije ili slanja notifikacija gostima.
'Od velike važnosti kampovima je da mapu koju izrađujemo mogu kontinuirano ažurirati ovisno o novim investicijskim ciklusima (npr. novi bazeni ili postavljanje novih glamping šatora i slično). Ova usluga je također uključena u pretplatu i time, osim što kampu nudimo fleksibilnost, osiguravamo točnost podataka na samim mapama', pojašnjava Neal.
Mape tog riječkog startupa bilježe više od 700.000 posjeta u ovoj godini. Najveći broj posjeta generiraju korisnici iz Njemačke, što tim CampMapa ne čudi jer je Njemačka izuzetno jaka kamperska nacija.
'Generalno smo izuzetno zadovoljni rezultatima. Kampovi su prepoznali interaktivne karte kao podlogu koja nudi velik potencijal za daljnji razvoj i digitalizaciju. Trenutno su se naše prodajne aktivnosti malo usporile jer ipak je vrhunac sezone i vlasnici, odnosno menadžeri kampova fokusirani su na goste i tekuće operacije. U stalnom smo kontaktu s partnerskim kampovima i gostima kako bismo prikupili što više povratnih informacija o samim mapama s terena', kaže Neal.
Najpopularnija funkcionalnost je navigacija u kampovima
Gosti primarno pristupaju mapama s web stranica partnerskih kampova CampMapa, no dinamika posjeta počela se polako mijenjati početkom sezone. Tako da se trenutno preko trećine posjeta ostvaruje direktnim ulazima na mape dok su gosti u kampu. 'Ovo potvrđuje naš cilj da gostima u kampovima nudimo informacije koje su im potrebne u svakom trenutku – od planiranja odmora (veličina parcela u kampu, pozicija sanitarnih čvorova ili sportskih sadržaja i sl.) pa do samog boravka u kampu (posebne ponude u restoranu, radno vrijeme dućana, vrijeme prijave/odjave i slično)', kaže Neal.
Od ove sezone kampovima nude mogućnost slanja notifikacija, odnosno obavijesti gostima, što se, kažu, pokazalo zanimljivim zato što im tako mogu poslati i neke važne obavijesti – najaviti ružno vrijeme ili jak vjetar te pozvati na neke sportske aktivnosti i večernja događanja.
Najpopularnija funkcionalnost ovoga ljeta je navigacija u kampovima. Prvi su koji nude ovu uslugu na tržištu i to na način da gost može koristiti navigaciju od točke A do točke B te odabrati želi li hodati ili vozilom pronaći put do parcele. 'Nešto poput Google Mapsa u gradovima', pojašnjava Neal.
Primarni ured startupa i dalje se nalazi u Rijeci, a trenutno šire poslovanje na njemačkom tržištu te su ondje oformili tim suradnika. 'Cilj nam je i u budućnosti zadržati ured u Rijeci te oformiti manje timove suradnika u drugim državama', najavljuju. U posljednjih godinu dana narasli su od četvero zaposlenika na međunarodni tim od preko 14 zaposlenika i suradnika.
'Svi smo avanturisti i rado kampiramo. Članovi našeg tima biraju upravo hrvatske kampove', kažu iz CampMapa. Njihov osnivač Simon je ovo ljeto sa suprugom Jelenom i djecom kampirao na Lošinju dok su ostali članovi tima kampirali ili u Dalmaciji ili na Velebitu. Nekolicina fanova glampinga je pak provela odmor u mobilnim kućicama na Pelješcu.
Žele smanjiti količinu tiskanog materijala
Cilj tvrtke je u suradnji s kampovima smanjiti količinu tiskanog materijala i objediniti sve informacije unutar jedne digitalne platforme - interaktivne karte kampa - te razvijati funkcionalnosti koje će dati dodanu vrijednost gostu tijekom boravka: rezervaciju sportskih terena, pregled programa aktivnosti u kampu, pregled i rezervaciju smještaja i slično.
'Iskustva našeg tima govore nam da kampovi godišnje i dalje produciraju veliku količinu tiskanog materijala – tiskane karte, kataloge ili vodiče. Tako, naprimjer, kamp neke srednje veličine godišnje tiska i preko 15.000 mapa, odnosno karata, i dijeli ih gostima. Većinom te karte završe u smeću nedugo nakon prijave gosta jer posluže svojoj primarnoj svrsi – pregledu kampa, pronalasku rezervirane jedinice i dolasku do nje. Sama bit kampiranja kreće od pretpostavke back to nature, odnosno povratka prirodi, i svatko od nas mora biti svjestan toga što ostaje iza nas kad završimo s odmorom u prirodi i kampiranjem', pojašnjava Neal.
Potpun doživljaj kampa
Otkriva nam da je pred riječkim startupom period prelaska na novi dizajn interaktivnih karti. Za to koriste savjete kampova i samih gostiju te će tako novo rješenje ponuditi više intuitivan pristup pretraživanju sadržaja i ponude jednoga kampa.
'Riječ je o zaista kompleksnom projektu na kojem intenzivno radimo već nekoliko mjeseci. Također radimo na povezivanju i suradnji s partnerima u Hrvatskoj i ostatku Europe kako bismo kampovima ponudili nove mogućnosti integracije te uključivanja dodatnih funkcionalnosti i sadržaja što se mogu pružiti gostu putem karte. Ovo je ključan korak prema našem generalnom cilju, a to je da ponudimo korisniku potpuni doživljaj kampa – od trenutka pretraživanja i pronalaska željenog smještaja pa do jednostavnog rezervacijskog iskustva, prijave te korištenja mape za informiranje i rezervaciju drugih usluga u kampu i destinaciji. Interaktivne karte su svakako primarno orijentirane gostu kao krajnjem korisniku, no promišljamo i druga rješenja, više vezana uz svakodnevne operacije u kampu, kako bismo dodatno olakšali posao njihovim djelatnicima i vlasnicima', zaključuje Neal.