za bogate turiste

Snijega sve manje, ali Švicarci imaju plan: Između neba i zemlje gradit će spektakularan dućan

27.12.2023 u 21:34

Bionic
Reading

Klimatske promjene nisu zaobišle ni švicarske Alpe, a klasični zimski sportovi postaju sve manje važni u turističkoj ponudi. Umjesto toga, Švicarska vabi superbogate goste - sa svjetlucavim gondolama i luksuznim satovima

Zermatt u Valaisu je srce švicarskog alpskog turizma. Planina Matterhorn i legendarne skijaške staze destljećima su privlačili tisuće gostiju. Međutim, klimatske promjene zimsku ponudu učinile su sve složenijom.

'Klasično skijanje postaje sve teže, zahtjevnije i, prije svega, sve skuplje jer zahtijeva dodatnu infrastrukturu za zasnježenje. Zimskog skijanja bit će u skladu s tim u budućnosti još skuplje', kaže Jürg Stettler, voditelj Instituta za ekonomiju turizma u Luzernu.

Zermatt se uvijek oslanjao na bogatu klijentelu. Zermatt Bergbahnen od ljeta nudi novu atrakciju: Matterhorn Alpine Crossing. Spektakularnu luksuznu žičaru koja vodi preko ledenjaka Theodul do Cervinije u Italiji.

'Alpine Crossing zapravo je usmjeren na novo tržište - tržište doživljaja izleta koje želi učiniti planinsko iskustvo dostupnim ne u obliku skijanja, već u obliku izleta', kaže Stettler. 'Možete napraviti cijelu stvar s kožnim cipelama i s normalnom svakodnevnom opremom.'

Povratna karta u spektakularnim novim 'premium gondolama' ukrašenim, prema reklami, 'tisućama sjajnih kristala' stoji do 240 franaka - gotovo 250 eura.

snowboard
  • snowboard
  • snowboard
  • snowboard
  • snowboard
skijanje Izvor: Profimedia / Autor: Ska / ImageSource / Profimedia

'Zermatt je sinonim za kvalitetu, uslugu i odgovarajuću cijenu dugi niz godina. To dugujemo brendu Zermatt', rekao je Franz Julen, predsjednik Upravnog odbora Bergbahnen Zermatt, u srpnju na svečanom otvorenju nove žičare.

Također postoje golema ulaganja u druge švicarske planinske željeznice. Željeznice Jungfrau otvorile su 'V-Bahn' 2020. godine, kojoj je potrebno samo 45 minuta od terminala Grindelwald do Jungfraujocha.

Brzina je važna, kaže Kathrin Naegeli, glasnogovornica Jungfrau Railways: 'Oko 70 posto gostiju na Jungfraujochu su gosti iz raznih azijskih zemalja. I naravno, brzina također igra ulogu. Ljudi slete u Milano ili Pariz. Onda su jedan dan u Francuskoj, onda dođu u Švicarsku i tako dalje...'

Za posebno bogate goste, Jungfrau željeznice su također postavile VIP salon i osnovale 'Platinum Club' - za samo 12.000 franaka, odnosno 18.000 franaka za dvije osobe. Članovi kluba mogu u bilo koje vrijeme rezervirati VIP kabinu i imati razne karte ljeti i zimi.

Željeznice Jungfrau planiraju još spektakularnije stvari za budućnost: 'Kuća satova', trgovina luksuznih satova, bit će izgrađena visoko na istočnom grebenu Jungfraua. Zgrada bi trebala izgledati kao sat, a prodavat će se satovi posebnih izdanja.

Investicija vrijedna 70 milijuna franaka predviđa izgradnju kružne građevine od čelika i stakla, doslovce između neba i zemlje, na oko 3700 metara visine. Tamo se sad nalazi stara radio postaje. Gradnja bi trebala započeti 2026. godine, a otvaranje trgovine je planirano 2028. godine.