Dokažu li računom da su u Lidlu jeftinije platili proizvode Podravke, Gavrilovića, Zdenke, Saponije, Violete te još 80-ak proizvođača nego u trgovinama Spara, dobit će natrag razliku, tvrdi Spar u oglasu kojim mami kupce u svoje objekte. Lidl je očekivano odmah uzvratio, kavalirski tržišnom konkurentu pismeno je zahvalio (oglasom) što je prepoznao potencijal njegovih cjenika
Iza tih neuobičajenih oglasnih kulisa skriva se zapravo piramida kontinuiranog smanjenja potrošnje i borbe za svakoga kupca, što bi moglo potaknuti i ostale trgovce da posegnu za takvim (ne)lojalnim alatima kako bi povećali promet. Iako po turističkim brojkama u 2012. obaramo povijesne rekorde, u prvih osam mjeseci prema statistici (DZS) samo je veljača imala rast potrošnje na godišnjoj razini, piše Poslovni dnevnik
Ostali mjeseci potonuli su u pesimizam i štednju, potrošnja je pala između 1,1 i 7,3 posto. Koliko su malo turisti kupovali kada je potrošnja u kolovozu (podaci za rujan još nepoznati) naspram srpnja rasla samo 1,3 posto? Ili možda je razvidnija obrnuta teza - Hrvati su toliko drastično srezali potrošnju da je oporaviti nije moglo ni 3,05 milijuna turista koji su u kolovozu ostvarili 21 milijun noćenja.
Na ovome malom tržištu u kolovozu 2012. natiskalo se više od 7,5 milijuna glava, a promet u trgovini u odnosu na kolovoz 2011. bio je manji 3,2 posto. Statistika otkriva još porazniji detalj - kolovoz 2012. u usporedbi s cjelogodišnjim prometom iz 2005. donio je potrošnju veću tek dva posto!
Ako se Spar i Lidl, dva renomirana trgovačka lanca iza kojih stoje kapitalno moćne matice, takvim oglasima "tuku" za kupce, što je sve moguće očekivati sljedećih mjeseci u tržišnoj utakmici? DZS je objavio još neke alarmirajuće podatke.
Prosječna potrošnja po kućanstvu pala je sa 76.188 kuna iz 2009 na 74.941 kunu u 2011. Godišnje za hranu i pića hrvatska obitelj u prosjeku potroši 23.735 kuna, na odjeću i obuću još 4493 kune.
Niz godina u istraživanjima raznih Shopping Monitora kupci su Spar ocjenjivali izvrsnim. Nedavno je objavljeno i istraživanje Herkalee po kojem su od kupaca prepoznati kao najbolji po kvaliteti usluge.
'Od početka godine intenzivno radimo na tome kako bi kupci Spar prepoznali i kao najpovoljniji po cijenama. Upravo je svrha ove kampanje naglasiti našu cjenovnu agresivnost i pokazati da smo spremni garantirati diskontne cijene 340 proizvoda domaćih i stranih brendova", pojašnjavaju u Sparu motiv za oglas. I za sljedeću godinu, ističu, jamče nastavak politike agresivnih akcijskih cijena i nove investicije u razvoj prodajne mreže.
Tijekom svih šest godina koliko posluju u Hrvatskoj, podsjećaju u Upravi Lidla, njihov je osnovni cilj bio nuditi kvalitetne proizvode po najnižoj cijeni.
'Kupci su to prepoznali, a iznimnu nam je čast, zadovoljstvo i priznanje da smo u tome uspjeli učinila konkurencija. Zahvaljujemo im što su cijene proizvoda u Lidlu Hrvatska postavili kao mjerilo povoljnih i niskih cijena te nam na taj način odali priznanje za dugogodišnji rad i trud', kažu u Lidlu.