TURISTI U HRVATSKOJ

Staničić o povećanju cijena: 'Na kavu od 4,50 eura na Mykonosu se nitko ne buni'

03.07.2023 u 20:03

Bionic
Reading

U Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci ove godine 6,7 milijuna turista ostvarilo 27,3 milijuna noćenja, što je 16, odnosno 10 posto više nego u istom lanjskom razdoblju i četiri posto više noćenja nego u prvom polugodištu 2019., dok je u lipnju noćenja bilo jedna posto više nego lani i jednako kao u lipnju 2019., podaci su Hrvatske turističke zajednice (HTZ). Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, komentirao je u Newsroomu je komentirao dobru i uspješnu predsezonu

'Mislim da nikad u povijesti nismo imali toliko dobru predsezonu', rekao je Staničić za N1. No, unatoč dobrim brojkama, nižu se kritike na povećanje cijena. 'Kad govorimo o povećanju cijena, svako povećanje cijena mora biti popraćeno kvalitetom', dodao je.

Na pitanje je li to tako u Hrvatskoj, prati li rast cijena kvalitetu, Staničić odgovara: 'Uglavnom da, ali ima i pojedinačnih slučajeva gdje to nije. Kad dižemo cijenu, moramo ulagati u kvalitetu. Uvijek apeliramo da gost mora dobiti vrijednost za novac. Hrvatska tu još uvijek ima dobar omjer'.

'Analize su pokazale da je Hrvatska jako konkurentna i da ne odskačemo od konukrencije. Spiegel je u analizi konstatirao da je Španjolska najskuplja, a da je Hrvatska u rangu Italije i Grčke. Vjerujem da će i to biti dodatni motiv oko odabira destinacija', kazao je Staničić.

Društvenim mrežama šire se računi iz ugostiteljskih objekata s previsokim cijenama kave, sladoleda i slično, a Staničić navodi da treba voditi računa o konkurentnosti.'Dobio sam danas račun s Mykonosa gdje je kava 4,50 eura i nitko se ne buni.

  • +6
Turisti u Splitu 2023. Izvor: Cropix / Autor: Vladimir Dugandzic / CROPIX

Prošlog tjedna razgovarao sam s našim eminentnim ugostiteljem koji je u Veneciji platio kavu 9 eura. Postoje različiti cjenovni razredi, i vani i u Hrvatskoj, ali tržište će izregulirati cijenu. Ali treba dati vrijednost za novac. Kava na Stradunu u Dubrovniku ne može koštati kao na nekoj drugoj destinaciji, ali valja voditi računa da cijene budu konkurentne u odnosu na ostale destinacije na Mediteranu', rekao je Staničić za N1.

S obzirom na porast cijena koji nije pratio porast plaća sve se više raspravlja o tome mogu li si domaći turisti priuštiti ljetovanje. 'Sigurno su cijene otišle gore, ne samo smještaja, nego i prijevoza itd, ali to je situacija na globalnoj razini. I u ostalim zemljama su rasle cijene. Ali, Hrvatska ima dovoljno diverizificiranu ponudu da i domaći mogu pronaći ono što im je odgovarajuće, a i brojke pokazuju da domaći turizam raste', zaključio je Staničić.