avioprijevoz

Što su bivši šef Etihada i nekadašnji srpski ministar dogovarali u Ljubljani?

04.09.2021 u 17:42

Bionic
Reading

Bivši predsjednik i izvršni direktor Etihad Aviation Group James Hogan i bivši srbijanski ministar financija i gospodarstva Mlađan Dinkić razgovarali su sa slovenskim Ministarstvom za infrastrukturu

Vjeruje se, piše beogradski Danas, da je dvojac razgovarao o potencijalnim rješenjima za nedostatak slovenske zračne povezanosti, što je stalni problem otkad je bivši nacionalni prijevoznik, Adria Airways, krajem rujna 2019. proglasio bankrot. Hogan djeluje u svojstvu osnivača i izvršnog predsjednika konzultantske tvrtke Knighthood Capital, dok je Dinkić, koji je odigrao ključnu ulogu u Etihadovom preuzimanju Jat Airwaysa i kasnijem rebrendiranju u Air Serbia, danas stariji partner u beogradskoj tvrtki MD Solutions.

Iz krugova slovenske vlade procurila je informacija da su u utorak Dinkić i Hogan za svoju konzultantsku uslugu tražili od Slovenije 400.000 eura.

Razgovori s Ministarstvom za infrastrukturu, koje je nadležno za slovenski zrakoplovni sektor, održani su ovog utorka. Kako prenosi dnevnik, razgovore je vodio državni tajnik zadužen za zrakoplovstvo.

Državni tajnik je pred sastanak s Dinkićem i Hoganom obavio vrlo temeljne pripreme i prikupio relevantne informacije, uključujući iskustva i poslovne rezultate Air Serbije.

Nema sumnje da su Dinkić i Hogan izazvali posebni interes slovenskih vlasti jer su prije osam-devet godina bili među ključnim akterima osnivanja srpske nacionalne avio-kompanije Air Serbia.

Air Serbia avion
  • Air Serbia avion
  • Air Serbia avion
  • Air Serbia avion
  • Air Serbia avion
  • Air Serbia avion
Air Serbia je na otvaranje zračne luke Franjo Tuđman poslala svoj najveći avion Izvor: Pixsell / Autor: Borna Filić/PIXSELL

Ministarstvo je prethodno razgovaralo s LOT Polish Airlinesom, Air Serbiom i Croatia Airlinesom u pokušaju prevladavanja loše zračne povezanosti zemlje, što je dodatno pogoršano pandemijom koronavirusa. Tijekom prvih sedam mjeseci ove godine, Zračna luka Ljubljana dosegla je samo 12 posto svog prometa prije pandemije. Planovi za uspostavu novog nacionalnog zračnog prijevoznika korištenjem sredstava Europske unije za oporavak od Covid-19 odbačeni su ranije ove godine nakon prigovora iz EU.

Znači li to da Dinkić i Hogan imaju informacije da su se premijeru Janezu Janši u međuvremenu rodile nove državotvorne ideje? Doznat ćemo vrlo skoro.

Air Serbia
  • Air Serbia, prvi let Beograd-Zagreb (2)
  • Air Serbia, prvi let Beograd-Zagreb (1)
  • Air Serbia, prvi let Beograd-Zagreb (6)
  • Air Serbia, prvi let Beograd-Zagreb (5)
  • Air Serbia, prvi let Beograd-Zagreb (3)
    +2
Air Serbia, prvi let Beograd-Zagreb Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Air Serbia