odlična suradnja

Suradnja Algebre i Kofeina studentima dizajna omogućit će konkretna praktična iskustva u jednoj od vodećih full service agencija

14.06.2019 u 09:00

Bionic
Reading

Visoko učilište Algebra i 'full service' agencija Kofein potpisali su ugovor o suradnji koji studentima dizajna s Algebre omogućava rad na stvarnim projektima, a najbolje studentsko rješenje će dobiti nagradu. Cilj je studente što bolje pripremiti za tržište rada kako bi mogli odgovoriti na zahtjeve koji će se pred njih postavljati u stvarnom poslovnom okruženju

Da je studentima već tijekom studija neophodno praktično radno iskustvo, svjesni su mnogi i upravo zato je Algebra potpisala ugovor o suradnji s Kofeinom, jednom od najbrže rastućih agencija. Tom prilikom smo popričali s osnivačem i kreativnim direktorom Kofeina, Tomislavom Krajačićem i voditeljem studija dizajna na Visokom učilištu Algebra, dr. sc. Sinišom Bogdanovićem.

Možete li nam ukratko predstaviti Kofein?

Tomislav: Kofein je full service agencija koja radi sve kako bi smanjila frikciju između brenda i potrošača. Ono što mi radimo u kontekstu današnjeg vremena je da pričamo priče o brendovima koje onda plasiramo putem aktualnih kanala. Te priče moraju dati emociju vezanu za određenu uslugu i proizvod. Sve više komuniciramo putem društvenih mreža i pratimo gdje je najveća pozornost potrošača kako bismo kvalitetno optimizirali budžete.

Kako se pojavila ideja o suradnji Algebre i Kofeina?

Siniša: Naša je ideja da studenti kroz nastavu na kolegiju 'Vizualno oblikovanje' budu upoznati s novim trendovima i da znaju na njih pravovremeno reagirati. Osim teorijskog znanja želimo im pružiti iskustvo, ali i sadržaj koji će kreirati, a što će im na kraju pomoći da se još bolje pozicioniraju na tržištu rada. Cilj je studentima omogućiti rad na stvarnim projektima i da osim mentoriranog dijela nastave dobiju dojam kako stvari funkcioniraju u pravom smislu riječi.

Kako će izgledati suradnja?

Siniša: U program su uključeni studenti treće godine preddiplomskog studija koji su do sada stekli određena znanja i koji znaju koristiti potrebne alate. U dogovoru s Kofeinom će raditi na određenom projektu, a unutar kojeg će studenti uz mentoriranu nastavu i obilazak agencije i brainstorminge napraviti kvalitetan kreativni sadržaj. Također, na agencijskom pitchu imat će priliku predstaviti svoja rješenja, a najbolji od njih će biti nagrađeni. Nagrada će, prema dogovoru Kofeina i Algebre, uključivati ljetnu praksu za pobjednika, te dizajn i brending etikete za vino, kao priliku za rad na komercijalnom projektu. Od prvog dana se trudimo upoznati studente s radom na tržištu i važnostima poštivanja rokova, ali i klijenata. Konkretan projekt u sklopu kolegija trajat će mjesec dana, a nakon završetka će svi radovi biti predstavljeni na izložbi.

Što klijenti danas najviše traže, koji su po vama trendovi za sljedećih par godina u području dizajna i kreative, ali i u području tehnologije?

Tomislav: Ne bih htio puno špekulirati jer vidimo kako se stvari razvijaju. Ove godine je web, kao ključna internetska tehnologija, proslavio 30. rođendan i u punom zamahu je, i to je najveća promjena kanala komunikacije koja se dogodila u zadnjih 50 godina, od dolaska televizije. Što se tiče trendova, vidljivo je da na društvenim mrežama imamo milijarde korisnika i da je tamo usmjerena pozornost ljudi, što mijenja paradigmu komunikacije. Mi se tome prilagođavamo i moramo znati što klijenti očekuju, a oni uvijek očekuju prodaju. Kako do toga doći je ono o čemu mi cijelo vrijeme pričamo i što zagovaramo, a to je branding, a ne direktna prodaja. Današnje oglašavanje više ne funkcionira tako, što ne znači da nekad nije funkcioniralo i da je mrtvo. Ali odnos cijene u odnosu na učinkovitost više tako ne funkcionira.

Koliko su klijenti spremni na taj iskorak iz klasičnog marketinga u storytelling?

Tomislav: Postoji proces. On kreće od makro razine u kojoj dajemo do znanja kako danas svijet funkcionira i koji su trendovi, a tu je velik interes klijenta. Ali, kada dođemo u mikro i kad uđemo u samu operativu onda dođe do povlačenja ručne gdje klijent kaže: mi to nikad nismo radili, mi to tako ne radimo. To je velika promjena i za ljude koji rade ne samo u marketingu, već ljude koji rade i u prodaji, jer mi danas ne konzumiramo informacije kao što smo ih konzumirali prije deset godina. Iako televizija i dalje ima svoju ciljanu skupinu puno se novca mora uložiti u produkciju, dok s druge strane imate mogućnost Facebook targetiranja u kojem sadržaj slažete točno prema onoj publici kojoj je namijenjen.

Što u Kofeinu očekujete od ove suradnje s obrazovnom institucijom poput Visokog učilišta Algebra?

Tomislav: Očekujem da studenti uz naše mentorstvo dobiju uvid u pravo stanje na tržištu. Ono što mi živimo svaki dan nije pjesma, tu je jako puno pijeska kojeg treba izbaciti. Često se događa da neka ideja za koju mi smatramo da je savršena jednostavno ne prolazi, i to je ono što studenti moraju osjetiti. Oni sad skupljaju teorijska i praktična znanja, ali tek onda ide operativni dio kako bi se prepoznao odnos i kontekst nekog klijenta. Mladi danas nakon što završe formalno obrazovanje očekuju da će njihov dizajnerski put biti takav da će raditi samo za velike brendove, a nisu svjesni da nekad moraš raditi šest mjeseci raster kataloga, pisati opise za proizvode itd., i to je isto dio vizualne komunikacije. Ono što mi nudimo je „real deal“, želimo da vide što se stvarno događa u agenciji. Također, ne želimo da dobiju krivu sliku koja onda u njima stvara frustraciju. Najveći neprijatelj strpljenja je frustracija koja ti daje nerealna očekivanja. Ako misle da će na radnom mjestu sve biti idealno, da će raditi isključivo za top brendove, da će raditi u terminu kad to njima paše, ne, to nije tako. Rokovi su obično kratki, stvari su komplicirane i na kraju najčešće prolaze one stvari s kojima nisi potpuno zadovoljan i koje možda nisi htio, ali to je profesionalnost, umjetnost je nešto drugo.

Postoji li plan za širenje ove suradnje i na diplomski studij?

Siniša: Na preddiplomskom studiju imamo ljude koji znaju dizajn i znaju raditi s alatima. S druge strane, na diplomskom studiju radimo s ljudima koji već imaju određeno iskustvo, a mi ih učimo strateškom razmišljanju kako bi mogli izvršavati kompleksnije zadatke. Plan je krenuti u razvijanje na višu razinu i integraciju kroz kolegije i sam praktikum gdje će oni punih pet dana, u periodu od godine i pol dana raditi na nekom projektu. Danas mnogi studenti rade pogrešku jer žele imati praktikum na preddiplomskom studiju za vrijeme trajanja nastave. To je pogreška, jer oni ne mogu očekivati da će uz nastavu moći doći u agenciju samo na jedan dan i raditi na nekom projektu. Zato im uvijek savjetujemo da praksu odrade u rujnu jer tada nemaju nastavu. Na diplomskom studiju bi dali puno veći doprinos i samom poduzeću u koje su došli, a i naučili bi rješavati teže probleme jer imaju period od punih 18 mjeseci.

Odakle vučete mlade kadrove kada zapošljavate i što očekujete od njih?

Tomislav: Nemamo pravilo. Nama dolaze mladi ljudi od svuda i mi tražimo ljude stalno. Danas je važno da si u glavi komunikator, moraš znati što ljudi žele, na što reagiraju i na koje poruke, bez obzira na strukturu.

U svojim izlaganjima često spominjem millennialse. Oni su nova generacija koja dolazi i naravno, ne možemo generalizirati, ali smatram da je to prva generacija koja će napraviti razliku u Hrvatskoj. To je generacija koje je odrasla u sustavu vrijednosti za razliku od nas koji smo odrasli u starom sustavu u kojem su nam mentori objašnjavali što znači business. U tom kontekstu vremena to je funkcioniralo. Millennialsi su ti koji traže, koji se trude, koji istražuju. U susret im ide i što su rođeni i odgojeni u doba interneta u kojem su mali i veliki prilično izjednačeni i prilike su nam slične.

Koliko su neformalni kanali edukacije važni za vašu struku, praćenje podcasta, posjećivanje konferencija i sličnih događanja?

Tomislav: U današnje vrijeme informacija je dostupna svima, a ako znamo što želimo to možemo i pronaći. Ako danas neko želi biti relevantan i ako želi za deset godina raditi isto, mislim da je nemoguće da taj netko nema digitalni potpis. Nekad smo tražili broj telefona u imeniku, a danas kad idete s nekim na sastanak većina provjeri sve društvene mreže, žele znati s kim se nalaze, žele dobiti dojam o vama i prije nego vas upoznaju. To je na neki način kreiranje brenda. Kad poslušate moj podcast, slušate ga jer vam je zanimljiv ili zato što želite neku interakciju sa mnom i želite dobiti kontekst tko sam ja. Ja na svojim kanalima komuniciram o tome što radim, na koji način, kakva sam osoba i kako funkcioniram. To je taj kontekst i mislim da je ključan u današnje vrijeme jer ako želimo biti relevantni u biznisu, i sami na neki način postajemo kompanije i gradimo priču o sebi.

Možete nam kazati nešto više o vašem podcastu, o čemu se radi?

Tomislav: U principu nije samo podcast. Dvadeset godina promatram, slušam, radim i sad sam odlučio podijeliti svoju priču s javnosti. Gradim brend, gradim priču, radim kontinuirano i snimam sve što bi moglo biti relevantno. Između ostalog snimamo i podcast, a komuniciramo o stvarima u kojima se ja osjećam ugodno, a to su marketing, oglašavanje i poduzetništvo.