Trendovi na hrvatskom tržištu oglašavanja potvrđuju dobru poslovnu klimu u industriji, a najveći pojedinačni porast još uvijek bilježi internetsko oglašavanje, pokazuje procjena ulaganja u oglašavanje u vodećim hrvatskim medijima Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje (HURA)
Prema rezultatima procjene HURA Media AdEx (Advertising Expenditure) protekle je godine u zakup oglasnog prostora na vodećim medijima uloženo sveukupno 1,49 milijardi kuna, što je porast od 2,8 posto u usporedbi s 2015. godinom. Ulaganje u oglašavanje tako bilježi rast već treću godinu zaredom, a najveći porast pojedinačnog komunikacijskog kanala od 27 posto zabilježen je u internetskom oglašavanju.
Uz nastavak rasta u internetskom oglašavanju i sveukupan rast na razini svih kanala, posljednjim Media AdEx-om zabilježen je i porast ulaganja u televizijsko oglašavanje (2 posto) i ulaganja u vanjsko oglašavanje (2 posto).
Negativan trend ulaganja u oglašavanje u tisku i radiju prisutan je od 2015. godine, a lani je oglašavanje u tisku smanjeno za 8 posto, a na radiju za 2 posto. S obzirom na udio pojedinih vrsta komunikacijskih kanala u sveukupnoj investiciji, još uvijek dominira televizija s udjelom od 51 posto, a slijede je tisak sa 17 posto i internetsko oglašavanje sa 14 posto.
'Nastavak rasta ulaganja u zakup medijskog prostora već treću godinu zaredom potvrđuje da oglašivači prepoznaju nezaobilaznu vrijednost ovog segmenta industrije tržišnih komunikacija za svoje poslovanje, koji bilježi oporavak nakon krize iz 2008. i 2009. godine. Vjerujemo da će se takav trend nastaviti u budućnosti i tako doprinijeti razvoju industrije kroz inovacije samih kanala oglašavanja i ponudu novih proizvoda i usluga.
Pad ulaganja u zakup medijskog prostora u tiskanim medijima i radiju djelomično interpretiramo razvojem digitalnih kanala i promjenom navika čitatelja koji sada u većem dijelu sadržaj konzumiraju na online kanalima', rekao je Božidar Abramović, član Uprave HURA-e i voditelj medijske sekcije koja je pripremala HURA Media AdEx.