Ključ uspješnog oglašavanja je biti tamo gdje su kupci. Nekad je cijela obitelj zajednički gledala TV, a danas je njihova pažnja umjerena na digitalne medije, odnosno računala i mobilne uređaje. Kako biste doprli do njih i promovirali proizvod, nužan vam je digitalni marketing
Najkraće rečeno, digitalni marketing je oglašavanje putem digitalnih kanala, kao što su društveni mediji, mobilne aplikacije, e-pošta, web aplikacije, tražilice, web stranice i ostalo.
U svojoj srži digitalni marketing nije ništa drugačiji od običnog marketinga, već se samo razlikuju alati kojima dolazite do kupaca, to kako komunicirate s njima i kako predstavljate sebe.
Glavna prednost digitalnog oglašavanja u odnosu stare metode je, kao što smo već napomenuli, to što su potrošači online i što većinu svog vremena provode u digitalnom svijetu.
Ostale prednosti:
- Mogućnost mjerenja utjecaja svih kanala. Pomoću alata analitike (naprimjer, Google Analytics) možete vidjeti koliko je posjetitelja došlo na vašu stranicu, koliko dugo su ostali, koje stranice su posjetili itd. Možete lako izračunati koliko je svaki kanal profitabilan i što trebate učiniti kako biste ga poboljšali.
- Smanjeni troškovi. Kako možete lako mjeriti efektivnost svakog vašeg kanala i kampanje, možete se fokusirati na najprofitabilnije kanale i ignorirati ostale. Ovo vodi do smanjenih marketinških troškova.
- Personalizacija. Prošli su dani masovnog marketinga. Pomoću modernih alata ciljanja trgovci mogu doseći individualne korisnike personaliziranim ponudama. Naprimjer, možete sakupiti podatke koji pokazuju da je korisnik provjeravao vaš webshop i iskoristiti taj podatak kako biste mu poslali popuste e-mailom. Ovo često vodi do većeg prihoda.
Glavni alati digitalnog marketinga
- Optimizacija tražilica (SEO). SEO je strategija neplaćenih promocija, pokušaj rangiranja što je više moguće u rezultatima pretrage (SERP) za određene ključne riječi.
- Marketing tražilice (SEM). SEM je forma marketinga koja koristi plaćene promocije (oglase) što se prikazuju u rezultatima pretraživanja ili su smješteni u specifičnim dijelovima različitih web stranica (banneri).
- Affiliate marketing. Ova vrsta marketinga bazirana je na dijeljenju prihoda. Poslovanje plaća online trgovcu za svaku prodaju koju napravi pomoću njegove preporuke.
- Content marketing. Kamen temeljac modernog marketinga uključuje objavljivanje sadržaja na web stranici tvrtke kako bi privukao posjetitelje i pretvorio ih u korisnike. Pisanje bloga je najpoznatiji primjer content marketinga.
- Marketing društvenih mreža. Proces promoviranja posla na platformama društvenih mreža kao što su Facebook, Linkedin, Google+, Instagram itd.
- Plaćeno-po-kliku (PPC) oglašavanje. Ova forma marketinga slična je marketingu tražilice, ali nije ograničena na prikazivanje oglasa na Googleu i ostalim platformama pretraživanja. Naprimjer, zajednički PPC kanal je oglašavanje na Facebooku.
- E-mail marketing. Najstarija je forma online marketinga, korištenje e-maila kako bi se direktno dosegnulo do korisnika i kako bi se promovirao posao.