Dobra godina za telelevizije

Televizije u Hrvatskoj lani s rekordnim rezultatima, HTV najbolji, ali ima i iznenađenja

21.11.2018 u 13:31

Bionic
Reading

Prošla je godina bila najbolja u posljednjih deset godina za poduzetnike u djelatnosti emitiranja televizijskog programa, koji su u 2017. poslovali s konsolidiranom neto dobiti od 132,9 milijuna kuna, što je za čak 132,8 posto više nego godinu dana ranije, objavila je Financijska agencija (Fina) u povodu Svjetskog dana televizije 21. studenoga

Lani je u toj djelatnosti poslovao 51 poduzetnik, s ukupno 3.781 zaposlenikom, što je 0,4 posto više u odnosu na 2016. godinu.

Ukupni prihodi tih poduzetnika iznosili su lani 2,27 milijardi kuna ili 0,3 posto više nego u 2016. godini, dok su ukupni rashodi smanjeni za 2,9 posto i iznosili su 2,14 milijardu kuna.

Od ukupnog broja tih poduzetnika, njih 33 ostvarili su ukupnu dobit razdoblja od 148,4 milijuna kuna, što je 109,3 posto više nego preklani. Istodobno, gubitak je iskazalo 18 poduzetnika, u ukupnom iznosu od 15,5 milijuna kuna, što je 12,4 posto više u odnosu na 2016. godinu. Na razini svih poduzetnika u toj djelatnosti tako je iskazana neto dobit od 132,9 milijuna kuna, što je 132,8 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

Po podacima Fine, prosječna mjesečna neto plaća zaposlenih kod poduzetnika u djelatnosti emitiranja televizijskog programa u 2017. godini je iznosila 7.416 kuna, što je 1,5 posto više nego u 2016. te 38 posto više u odnosu na prosječnu mjesečnu plaću zaposlenih na razini svih poduzetnika u Hrvatskoj, koja iznosi 5.372 kune.

Lider u toj djelatnosti je Hrvatska televizija (HTV) s ostvarenim ukupnim prihodima od gotovo 1,4 milijarde kuna, što je udio od 60,9 posto u lanjskim ukupnim prihodima tih poduzetnika. HTV je ostvario i najveću dobit - 100 milijuna kuna, što je udio od 75,3 posto u ukupnoj konsolidiranoj dobiti.

HTV je imao i najveći broj zaposlenih, 2.781, što je udio od 73,6 posto u broju zaposlenih u djelatnosti emitiranja televizijskoga programa. Njihova prosječna mjesečna neto plaća iznosila je 7.289 kuna što je 1,7 posto manje od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih na razini ove djelatnosti, ali i 35,7 posto više od prosječne mjesečne neto plaće zaposlenih na razini poduzetnika u Hrvatskoj, navodi Fina.

Nevena Rendeli Vejzović i Marko Šapit
  • Anita Bilić, Marko Šapit i Dajana Šošić
  • Anita Bilić, Ana Sršen, Marko Šapit,Senka Vudaković i Dajana Šošić
  • Mirko Fodor, Nebojša Taraba i Nikola Vrdoljak
  • Marko Šapit, Anita Bilić i Mirko Fodor
  • Kazimir Bačić, Anita Bilić, Nevena Rendeli Vejzović, Marko Šapit, Mirko Fodor
    +2
HRT na Weekend Media Festivalu Izvor: Promo fotografije / Autor: Ines Novković

Nova TV je na drugom mjestu prema broju zaposlenih (324), ostvarenim ukupnim prihodima (391,4 milijuna kuna) te dobiti razdoblja (26,5 milijuna kuna).

Na trećem mjestu je RTL Hrvatska, s 261 zaposlenikom i ukupnim prihodima od 303,9 milijuna kuna, dok je prema kriteriju dobiti na četvrtom mjestu s 4,5 milijuna kuna.

Po visini dobiti na trećem je mjestu HOO TV d.o.o., čiji je osnivač Hrvatski olimpijski odbor, koji je lani poslovao s dobiti od 8 milijuna kuna, prihodima od 17,4 milijuna kuna te s 11 zaposlenih.

Andrej Plenković, Sandra Perković
  • Andrej Plenković, Tin Srbić
  • Andrej Plenković, Tonči Vrdoljak, Tomislav Mađar, Zdravko Marić
  • Dragan Primorac
  • Edis Elkašević, Sandra Perković
  • Ivica Blažićko, Mila Horvat
    +29
Proglašenje najboljih sportaša u izboru HOO-a Izvor: Cropix / Autor: Damir Krajac / CROPIX

Među pet najvećih poduzetnika u toj branši je i Fremantlemedia Hrvatska, s prihodima od 22,9 milijuna kuna. No, 2017. je ta tvrtka završila s gubitkom od 9,7 milijuna kuna, a imala je 10 zaposlenika.

Finina analiza ostvarene neto dobiti odnosno gubitka poduzetnika u djelatnosti emitiranja televizijskog programa u razdoblju od 2008. do 2017. godine, pokazala je da su od 2008. do 2012. godine poslovali s gubitkom, s tim da je najveći neto gubitak iskazan u 2012. godini, od 169,2 milijuna kuna.

Od 2013. do 2017. godine ostvareni su pozitivni rezultati, a najveća je dobit ostvarena 2017. godine.

Po podacima Fine, više od pola poduzetnika u djelatnosti emitiranja TV programa, ili njih 27, ima sjedište u Zagrebu, a u svim drugim županijama sjedište ima najmanje jedan poduzetnik, do najviše pet, koliko ih ima sjedište u Splitsko-dalmatinskoj županiji.