NEPOŠTEN TRETMAN

Tesco na meti regulatora zbog neplaćanja dobavljača

27.01.2016 u 08:42

Bionic
Reading

Pravobraniteljica u britanskom sektoru trgovine prehrambenim proizvodima presudila je da je najveći britanski lanac supermarketa Tesco ozbiljno prekršio zakonom obvezujući kodeks koji štiti dobavljače time što je pošteni tretman dobavljača katkad zanemarivao s ciljem jačanja vlastitih financija

Christine Tacon, pravobraniteljica u tijelu nadležnom za poštivanje kodeksa u trgovinama prehrambenim proizvodima (GCA), pokrenula je istragu u Tescou prošle godine, nakon što je u rujnu 2014. godine otkriven računovodstveni skandal zbog neodgovarajućeg iskazivanja 263 milijuna funta dobiti.

Računovodstveni skandal doprinio je jednom od najvećih godišnjih financijskih gubitaka u britanskoj korporativnoj povijest, što je rezultirao odlaskom nekoliko vodećih izvršnih direktora Tescoa i gurnulo tvrtku u krizu od koje se još nije u potpunosti oporavila. Odvojenu istragu provodi Ured za ozbiljne prijevare, podsjeća Reuters.

‘Brine me trajanje odgode plaćanja, široki razmjeri i raspon Tescovih neopravdanih praksi i tretmana dobavljača’, kazala je Tacon, objavljujući niz preporuka tamošnjem najvećem maloprodajnom lancu koji se u roku četiri tjedna mora očitovati o tome kako ih planira primijeniti.
‘Također me zabrinulo što je Tesco povremeno vlastitim financijama davao prednost pred poštenim tretmanom dobavljača’, istaknula je.

Pravobraniteljica Tacon ustanovila je da je Tesco neopravdano postupao time što je kasnio prema dobavljačima s plaćanjem obveza, često kroz dulje vrijeme, te je naložila maloprodajnoj grupi da uvede značajne izmjene u svoje poslovanje.

Po njezinu je mišljenju Tescovo kršenje kodeksa ozbiljno zbog različite i raširene pojave kašnjenja s plaćanjima. GCA je tek nedavno dobio ovlasti za kažnjavanje supermarketa, no one su stigle prekasno za slučaj Tescoa.

U utorak su iz Tescoa objavili da prihvaćaju nalaze istrage i da će nastaviti suradnju s dobavljačima kako bi vratili njihovo povjerenje nakon što je u prošlih godinu dana ulagao veliki trud s ciljem promjena u poslovanju.

‘Ponovno bih se želio ispričati. Žao nam je. Promijenili smo način na koji poslujemo tako što smo reorganizirali, refokusirali i ponovno obučili svoje timove na način koji je u skladu s preporukama’, kazao je izvršni direktor Dave Lewis u priopćenju.