Najveći britanski maloprodajni lanac Tesco izvijestio je u srijedu o prvom rastu tromjesečne prodaje u Velikoj Britaniji u više od tri godine, ali i upozorio da se još uvijek bori u cjenovnom ratu koji će pritisnuti operativnu dobit u tekućoj godini.
Kompanija je objavila da je prodaja u Velikoj Britaniji u trgovinama otvorenim više od godinu dana porasla 0,9 posto u tromjesečju završenom 27. veljače, pri čemu je zabilježen snažan rast prodaje u božićnom razdoblju.
Tesco je je izvijestio o operativnoj dobiti za cijelu proteklu godinu prije jednokratnih stavki od 944 milijuna funti (1,3 milijarde dolara).
Najavio je također daljnje smanjenje cijena kako bi ostao konkurentan na "izazovnim, deflatornom i neizvjesnom tržištu", što će usporiti tempo poboljšanja dobiti, osobito u prvoj polovici tekuće godine.
Izvršni direktor Dave Lewis, koji se pridružio tom maloprodajnom lancu 2014., rekao je da je ostvaren značajan napredak u obnovi povjerenja u Tesco nakon što je računovodstveni skandal ozbiljno naštetio njegovu ugledu 2014.
"Vratili smo konkurentnost u Velikoj Britaniji uz znatno bolju uslugu, jednostavniji pristup, rekordne razine dostupnosti, te niže i stabilnije cijene", rekao je.
Prodaja, profit i vrijednosti imovine u Tescou bili su pod utjecajem promjena navika u kupovanju i uspona njemačkih diskontnih lanaca Aldi i Lidl u posljednjih nekoliko godina .
Lewis pokušava oživjeti Tesco s naglaskom na niže cijene, raspon proizvoda, bolju uslugu za kupce i novi jednostavniji odnos s dobavljačima, nakon računovodstvenog skandala zbog kojeg je pod istragom britanskog Ured za ozbiljne prevare.