Prvi put od uvođenja liberalizacije tržišta naftnih derivata u veljači ove godine, Ina nije prva koja je spustila cijene goriva. Prema informacijama portala cijenegoriva.info, u utorak je to prvi učinio Tifon smanjivši cijenu litre Eurosupera 95 za 10 lipa. Sada stoji 10,56 kuna. Tifon je snizio i cijenu litre Eurodizela također za 10 lipa i sada stoji 9,92 kune
S obzirom na potez Tifona, može se očekivati da će i ostale naftne kompanije u idućim danima sniziti svoje cijene. Podsjetimo, do sada je Ina kao najveća naftna kompanija u Hrvatskoj s najvećim brojem benzinskih postaja prva korigirala cijene. Ovoga puta nije.
Znači li to da će od sada naftne kompanije češće mijenjati cijene, i to neovisno o potezima Ine, teško je procijeniti. Europska iskustva liberalizacije tržišta naftnih derivata pokazuju kako su naftne kompanije u većini slučajeva slijedile poteze najveće kompanije.
U posljednje vrijeme u medijima se počelo pisati o tome da je cijena nafte na svjetskim tržištima pala na oko 88 dolara za barel, što je razina iz 2010. godine. Postavilo se pitanje zašto onda u Hrvatskoj litra benzina ne stoji oko osam kuna.
Pored toga što hrvatske naftne kompanije naftu nabavljaju na mediteranskom tržištu (što znači i drugačije cijene), kretanje dolara i eura, a samim time dolara i kune razlog je ovako različitim cijenama goriva.
Naime, prvog dana 2010., za jedan dolar građani Hrvatske mogli su dobiti 5,066 kuna. Danas mogu dobiti 6,026 kuna. Prizemnom i jednostavnom računicom može se izračunati kako bi litra sirove nafte (barel ima 119,24 litre po cijeni od oko 88 dolara) danas po aktualnom tečaju stajala 4,47 kuna, a po tečaju dolara i kune iz 2010. bi stajala 3,73 kune.
Dakle, iako se u posljednje vrijeme cijena nafte na svjetskim tržištima drastično promijenila, kretanje tečaja i kune su te koje su utjecale na velike razlike između cijene litre benzina u Hrvatskoj danas i 2010. godine.