Bogatstvo braće Alaina i Gerarda Wertheimera procjenjuje se na tridesetak milijardi dolara, no francuski milijarderi koji se bave i uzgojem konja te vinarstvom vrlo rijetko istupaju u javnosti
Smrt legendarnog dizajnera Karla Lagerfelda, koji je prije desetak dana preminuo u 86. godini, bacila je dodatnu pažnju javnosti na francusku modnu kuću Chanel, za koju je Lagerfeld počeo dizajnirati početkom osamdesetih. U velikom dijelu povijesti, koja se proteže i na više od stotinu godina, ime Chanel bilo je vezano uz francusku obitelj Wertheimer, čiji pripadnici i danas drže u vlasništvu tvornicu luksuza iz koje dolaze moda, kozmetika i nakit.
Početak poznatog brenda vezan je uz legendarnu Gabrielle Coco Chanel, francusku modnu ikonu iz prvog dijela 20. stoljeća. Chanel je svoj prvi butik u Parizu otvorila 1910. godine i zahvaljujući uspjehu koji je ostvarila privlačnim modelima u idućih je nekoliko godina otvorila butike i u drugim dijelovima Francuske. Svojevrsna prekretnica ipak dolazi 1921., kad Coco Chanel širi ponudu i u prodaju pušta parfem Chanel N°5, vjerojatno najpoznatiji parfemski brend u povijesti.
Tri godine kasnije Chanel predstavlja i svoju prvu kozmetičku liniju, no poslovnu budućnost će joj odrediti ugovor koji sklapa s Pierreom Wertheimerom, koji preuzima proizvodnju i distribuciju popularnog parfema. Zbog vrlo nepovoljnih uvjeta ugovora (pripadalo joj je samo 10 posto od prihoda ostvarenih prodajom parfema u Francuskoj) Coco Chanel je godinama nakon toga bila u sukobu s obitelji Wertheimer i svojevrsna pomirba stigla je tek sredinom pedesetih.
Do tada modna linija Coco Chanel je doživjela i procvat i propast te joj je Pierre Wertheimer ponudio doživotno financiranje svih poslovnih i osobnih troškova u zamjenu za pravo korištenja njenog imena za parfem i modu. Usprkos popularnosti brenda koji su pedesetih i šezdesetih posebno voljele holivudske zvijezde, poput Marilyn Monroe, Grace Kelly, Jane Fonda, Elizabeth Taylor i drugih, sama kompanija nije baš uspješno poslovala.
Chanel je u tom trenutku zaudarao od glave jer je nakon smrti Pierrea 1963. obiteljsko carstvo preuzeo njegov sin Jacques, koji nije bio previše zainteresiran za biznis, već puno više za uzgoj trkaćih konja. Do sredine sedamdesetih Chanel se sveo na jedan butik u Parizu i proizvodnju parfema. Jedan od dvojice Jacquesovih sinova, tada dvadesetpetogodišnji Alain, nezadovoljan situacijom izborio se za poziciju na čelu kompanije i usprkos manjku iskustva počeo uspješan zaokret u poslovanju.
Veliki poticaj Chanelu stiže 1983. već spomenutim angažmanom Karla Lagerfelda, a desetak godina nakon toga širi poslovanje i na prodaju nakita. Braća Alain i Gerard Wertheimer i danas su vlasnici Chanela, no obitelj je i dalje vrlo suzdržana u javnim istupima. Vrlo se rijetko pojavljuju na modnim događajima ili bilo čemu vezanom uz Chanel, uspješno vodeći tvrtku iz prikrajka. New York Times ih je svojevremeno proglasio 'najtišim milijarderima mode'.
Koliko je poslovna strana tvrtke tajnovita, pokazuje i činjenica da su tek prošle godine prvi put u povijesti objavljeni njeni financijski rezultati. Chanel je tako tijekom 2017. ostvario prihode od 9,62 milijarde dolara.
Braća Wertheimer, čije bogatstvo američki magazin Forbes ovih dana procjenjuje na tridesetak milijardi dolara, uz Chanel bave se vinogradarstvom te nastavljaju obiteljsku tradiciju uzgoja trkaćih konja. Prema pisanju portala Business Insider, braća posjeduju tri vinograda u Francuskoj te jedan u Sjedinjenim Američkim Državama, u poznatoj vinskoj dolini Napa. Obitelj milijardera je uz sve vlasnik brojnih vrijednih umjetnina.
Braća Wertheimer ubrajaju se među deset najbogatijih Francuza, no sušta su suprotnost puno poznatijim milijarderima Bernardu Arnaultu, prvom čovjeku kompanije luksuza LVMH, ili Françoiseu Pinaultu, čija je kompanija Artemis krovna tvrtka za mnoge poznate brendove kao što su Gucci, Balenciaga, Saint Laurent, Bottega Veneta, Boucheron i druge.
Novinarki New York Timesa još je prije sedamnaest godina Gérard Wertheimer kazao da su 'vrlo diskretna obitelj' koja 'ne govori' mnogo. S desecima milijardi dolara na računima i kompanijom čije ime iskače iz modnih i brojnih časopisa posvećenih luksuzu i svijetu slavnih, ta je diskrecija zaista impresivna.