Srbijanski poslovni krugovi tvrde da bi Todorić kupnjom Mercatora stekao monopol u maloprodaji
Poslovni krugovi smatraju kako bi u slučaju da zagrebački koncern kupi dionice ljubljanske trgovačke kuće došlo do stvaranja novog monopola u maloprodajnoj mreži, piše Poslovni dnevnik
Agrokor već ima razrađenu prodajnu mrežu u Srbiji, a kupovinom manjinskog paketa Mercatora, koji je lani u Srbiji ostvario prihod od 450 milijuna eura, Ivica Todorić bi ozbiljno ugrozio poziciju Miroslava Miškovića na srbijanskom tržištu. Agrokor ima tri megamarketa u Beogradu, 20-ak prodajnih objekata u Vojvodini, te 33 trgovine u Nišu, koje je preuzeo kupivši trgovačku kuću Angropromet. Ako bi Akrokor kupio Mercator u Srbiji bi praktički ostala dva dominantna maloprodajna lanca - zagrebački koncern i Delta u okviru koje posluju tri trgovačka lanca. Deltini Maxi i Tempo, pokrivaju petinu maloprodajnog tržišta koliko bi držao i Agrokor ako postane suvlasnikom Mercatora.
Dok u Delti iščekuju rasplet oko Mercatora dio ekonomista, bliskih najvećem srpskom tajkunu, glasno upozorava na mogući monopol, što bi, kako tvrde, na svojoj koži najviše mogli osjetiti potrošači. I dok ekonomisti navodno brinu za povećane troškove potrošača zbog mogućeg monopola građani u anketama ističu kako im nije važno tko će imati dominantan položaj u maloprodaji sve dok cijene ne budu rasle.
Osim straha da bi stvaranje još jednog monopola izazvalo rast cijena ekonomisti upozoravaju da bi se putem Agrokora povećao uvoz hrvatske robe, što bi dovelo do još većeg srbijanskog deficita u robnoj razmjeni dvije zemlje. Stvaranje monopola moglo bi, tvrde ekonomisti, ugroziti domaće dobavljače, jer bi ih još više ucjenjivale strane trgovačke kuće.