Hrvatski turistički sektor je osnivanjem Hrvatske udruge turizma (HUT) započeo s redefiniranjem sustava turističkih udruga. Cilj je kvalitetnije pozicioniranje čitave industrije prema ključnim dionicima i angažiranje stručnih kapaciteta u iznalaženju rješenja za izazove sektora, rečeno je na današnjem druženju čelnika HUT-a s medijima
HUT je osnovana kao krovna organizacija koja okuplja 13 vodećih turističkih kompanija i dvije najznačajnije strukovne udruge – Udrugu poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) i Kamping udruženje Hrvatske (KUH). Uloga HUT-a je strateško usmjeravanje razvoja turizma u Hrvatskoj i promicanje aktivne suradnje između sektora i donositelja odluka od posebnog značaja za turizam. Istovremeno, UPUHH i KUH nastavljaju svoje djelovanje kao stručne sektorske udruge koje će posebnu pažnju posvetiti edukaciji, razvoju turističkih struka te razmjeni najboljih znanja i iskustava.
”Turizam je iznimno važan za hrvatsko gospodarstvo jer čini 20 posto BDP-a i zapošljava oko 10 posto ukupnog broja zaposlenih u Hrvatskoj. U HUT-u smatramo da je danas turizam jedan od rijetkih industrija u Hrvatskoj koja još uvijek ima značajan potencijal privlačenja investicija i razvoja. Zadatak svih dionika u turizmu Hrvatske je da iskoristimo taj potencijal. Najveći izazov nam je trenutno oporavak tržišta u okruženju te nekonkurentnost poslovnog okvira u Hrvatskoj u odnosu na zemlje u okruženju”, izjavio je Veljko Ostojić, direktor HUT-a koji je ujedno i predsjednik UPUHH-a predsjednik Izvršnog odbora KUH-a.
U HUT-u su za sljedeću godinu najavili nove alate koji će omogućiti kvalitetniju raspravu o stanju i trendovima u sektoru. HUT će početi objavljivati kvartalne turističke prognoze u kojima će se precizno analizirati turistički trendovi i predviđati kretanja u narednim razdobljima. Dodatno, HUT će pokrenuti organiziranje tematskih okruglih stolova, gostovanja eminentnih inozemnih stručnjaka i tematske radionice na kojima će se okupljati ključni dionici turističkog sektora.
U HUT-u smatraju da će ovim aktivnostima potaknuti promjene u poslovnoj klimi u turizmu. Danas je turizam u Hrvatskoj nekonkurentan prije svega zbog najvećeg poreznog opterećenja koje ima u usporebi s državama u okruženju. Istovremeno, suočava se s rastućim problemom manjka radne snage. Ključ rješenja je u povećanju plaća i dovođenju na razinu konkurentnih zemalja. Ipak, iako turističke kompanije svake godine povećavaju plaće, ozbiljnojih promjena nažalost ne može biti dok se ne smanji porezno opterećenje koje bi otvorilo prostor za značajniji iskorak prema konkurenciji.