U prvih pet mjeseci Hrvatsku je posjetilo oko 1,8 milijuna turista, što je devet posto manje nego u istome razdoblju prošle godine. Od toga je oko 500.000 domaćih gostiju, što je 11 posto manje nego lani, te 1,3 milijuna stranaca, što je osam posto manje nego u 2008. godini
'Da su domaći gosti ponovili prošlogodišnji dolazak, bili bismo na nuli. Očekivali smo da će se to dogoditi, zbog čega smo i pokrenuli snažnu kampanju na domaćem tržištu', rekao je Damir Bajs, ministar turizma.
U odnosu na konkurenciju, prema dostupnim službenim podacima za prva četiri mjeseca ove godine, Hrvatska je zabilježila najmanji minus od šest posto. Španjolsku je u tom razdoblju posjetilo 12 posto manje turista, Italiju 14,6 posto, Crnu Goru 15,7 posto, Grčku 7,2 posto, a Francusku čak 29,4 posto manje.
'Naš cilj za ovu sezonu je da budemo bolji od konkurencije. Zasad u tome uspijevamo. Ne smijemo zaboraviti da, od ukupnog broja turista u Italiji i Francuskoj, polovina ili čak dvije trećine čine domaći gosti. Hrvatska je specifična po tome što su čak 85 posto gostiju stranci. Tim je naš rezultat još bolji', istaknuo je Bajs.
Lepeza mjera koje je do sad ministarstvo poduzelo kako bi spasilo ovogodišnju ali i sezonu 2010. proširena je za još jednu akciju. Od danas je krenula velika internet kampanja 'Postani ambasador hrvatskog turizma' na koju će biti potrošeno 2,3 milijuna kuna. Namjera je da se potakne građane da putem svoje društvene mreže promoviraju Hrvatsku. U akciju se, do sad uključilo 40-tak poznatih osoba koje kroz kratke 'filmiće' pozivaju gledatelje da posjete Hrvatsku.