Potrošačke cijene u Hrvatskoj porasle su u rujnu 12,8 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, pa se tako inflacija zadržala na najvišoj razini od kada Državni zavod za statistiku (DZS) vodi te podatke, a ponajviše je posljedica rasta cijena hrane
Cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u rujnu 2022. u odnosu na kolovoz 2022. u prosjeku su više za 1,5 posto. U odnosu na rujan 2021., tj. na godišnjoj razini, u prosjeku su više za 12,8 posto, dok su u godišnjem prosjeku više za 8,6 posto.
Na godišnjoj razini, najveći porast potrošačkih cijena u prosjeku je ostvaren kod hrane i bezalkoholnih pića za 19,1 posto, restorana i hotela za 17,3 posto, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva porasli su za 15,7 posto, stanovanje i režije (voda, električna energija, plin i ostala goriva) za 13,3 posto, prijevoz, za 12,3 posto, ostala dobra i usluge, za 10,7 posto, odjeća i obuća, za 10,1 posto, rekreacija i kultura za 8,8 posto, te alkoholna pića i duhan za 4,2 posto.
Najveći doprinos stopi porasta godišnjeg indeksa ostvaren je u skupinama Hrana i bezalkoholna pića (+4,95 postotnih bodova), Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva (+2,24 postotna boda), Prijevoz (+1,81 postotni bod), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva (+0,90 postotnih bodova), Restorani i hoteli (+0,86 postotnih bodova), Razna dobra i usluge (+0,66 postotnih bodova), Odjeća i obuća (+0,59 postotnih bodova), Rekreacija i kultura (+0,46 postotnih bodova) te Alkoholna pića i duhan (+0,21 postotni bod). Promatrano prema posebnim skupinama, najveći porast cijena u prosjeku na godišnjoj razini ostvaren je u skupini Energija, za 17,7 posto (doprinos porastu od +2,97 postotnih bodova).
Na mjesečnoj razini najviše su u prosjeku porasle cijene u skupinama Odjeća i obuća, za 21,2 posto (doprinos porastu od +1,24 postotna boda, nove kolekcije odjeće i obuće), Stanovanje, voda, električna energija, plin i ostala goriva, za 2,9 posto (+0,49 postotnih bodova), Razna dobra i usluge, za 2,6 posto (+0,16 postotnih bodova), Obrazovanje, za 1,1 posto (+0,01 postotni bod), Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva te Komunikacija, po svakoj skupini za 0,8 posto (doprinos porastu od +0,05 postotnih bodova u skupini Pokućstvo, oprema za kuću i redovito održavanje kućanstva te +0,04 postotna boda u skupini Komunikacija).
Porast cijena ublažio je pad cijena u skupinama Restorani i hoteli, za 2,1 posto (-0,10 postotnih bodova), Prijevoz, za 0,7 posto (-0,10 postotnih bodova), Rekreacija i kultura, za 0,6 posto (-0,03 postotna boda) te Hrana i bezalkoholna pića, za 0,2 posto (-0,05 postotnih bodova).