Privatizacija je šansa za ozdravljenje hrvatske brodogradnje, ali proces je loše pripremljen i odvija se u najgorem mogućem trenutku, mišljenje je većine sudionika okruglog stola o privatizaciji brodogradilišta koji je održan u organizaciji poslovnog mjesečnika Banka i dnevnog lista Business.hr.
Na okrugli stol nije se odazvao predstavnik Vlade, kojoj su sudionici uputili brojne kritike. Najviše primjedbi odnosilo se na nepostojanje čvrste koncepcije, netransparentnost procesa privatizacije te prekratak rok za analizu i pripremu ponuda.
Predstavnike potencijalnih ulagača zastupali su Goran Prgin iz NCP Remontnog brodogradilišta Šibenik i Slobodan Ljubičić iz tvrtke More Trogir. Prgin, koji je zainteresiran za brodogradilišta u Kraljevici i Trogiru, naglasio je da je rok do dva mjeseca za ozbiljnu analizu i pripremu ponude prekratak. Zbog toga su neki njegovi strani partneri već odustali od sudjelovanja u prvom krugu privatizacije. Komentirajući stanje u brodogradnji, Prgin je rekao da je hrvatska brodogradnja tehnološki i stručno na razini svjetske, ali da su uprave brodogradilišta kroz štetne ugovore s kupcima brodova i kooperantima omogućile pljačku hrvatskih radnika i poreznih obveznika.
Mladen Vedriš, član Hrvatskog vijeća za konkurentnost istaknuo je značaj brodograđevnog sektora u hrvatskom gospodarstvu. Rekao je da se pitanje privatizacije hrvatskih brodogradilišta ne bi ni postavljalo da ona posluju profitabilno. Prema njegovu mišljenju, najvažnije je odrediti asortiman brodova koji će biti konkurentni na svjetskom tržištu i pronaći kvalitetne ulagače koji će to moći realizirati. Ruđer Friganović iz Hrvatske gospodarske komore smatra da Vlada nema jasnu koncepciju privatizacije brodogradnje. 'Privatizacija je isforsirani potez u najgorem trenutku', rekao je Friganović. 'Europa zna što želi proizvoditi i mi se moramo uklopiti u europski program brodogradnje', rekao je Gordan Krpanec iz Klastera hrvatske brodogradnje, dodajući da se klasterizacija u Hrvatskoj odvija presporo. On je istaknuo i značaj kontinuiteta uprave, uspoređujući primjer Uljanika koji uspješno posluje jer se uprava uspjela oduprijeti političkim pritiscima, za razliku od ostalih brodogradilišta u kojima se čelni ljudi mijenjaju svake dvije godine.
Zamjenik gradonačelnika Rijeke Željko Jovanović istaknuo je da se u procesu privatizacije ne smije zaobići interes lokalnih zajednica. Prema njegovim riječima, Grad Rijeka neće dopustiti prenamjenu prostora na kojima se nalaze brodogradilišta.
Izvor Grubišić, dekan Fakulteta strojarstva i brodogradnje, rekao je da je struka bila premalo uključena u proces privatizacije. Na okruglom stolu sudjelovala je i Božena Halina Borkowska iz poljskog veleposlanstva, koja je prezentirala privatizaciju velikih poljskih brodogradilišta. Proces privatizacije u Poljskoj počeo je nešto ranije nego u Hrvatskoj, a nakon odustajanja katarskog investitora, u ovoj godini nije privatizirano nijedno brodogradilište i postupak upravo kreće ispočetka.