Strojarsko-brodograđevna škola za industrijska i obrtnička zanimanja prva je primorsko-goranska škola koja se uključila u projekt 'Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike' koji je zamišljen tako da nastavnici mijenjaju mjesta sa svojim učenicima kako bi na 'vlastitoj koži' doživjeli praksu u poduzeću, piše Novi list
Riječ je o projektu koji su zajednički organizirali Advantage Austria – Austrijski ured za vanjsku trgovinu i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih uz pomoć projektnih partnera Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, Švicarskog veleposlanstva i Zaklade Znanje, a prvi ciklus prakse organizira se za četrdesetak hrvatskih nastavnika strukovnih škola, koja će se održati od 6. do 9. travnja.
Prosvjetni djelatnici će tako uskočiti u poslove kuhara, konobara, CNC operatera, prodavača, mesara, pekara, cvjećara, stolara i sličnih zanimanja. Kroz praktičan rad i komunikaciju s mentorima, ali i upravom poduzeća i odjela ljudskih resursa koji će im biti na raspolaganju, dobit će uvid u stvarne kompetencije koje se traže od njihovih učenika kao budućih zaposlenika, piše Novi list.
Sudjelovanjem u praksi nastavnici dobivaju autentičan uvid u svakodnevni rad poduzeća, stječu osobna iskustva u poslovnom svijetu, koja će moći prenijeti svojim učenicima, dobivaju realnu sliku ekonomskog konteksta i operativnih procesa u poduzeću. Osim toga, ostvaruju vrijedne kontakte s poduzećima iz kojih se u budućnosti mogu ostvariti dodatne kooperacije.
U projektu sudjeluju strukovne škole iz Čakovca, Koprivnice, Ludbrega, Pitomače, Rijeke, Siska, Varaždina, Vinice, Virovitice, Zadra i Zagreba, a prema riječima koordinatorice projekta Vedrane Tomić Martinović u projekt se uključila jedna nastavnica riječke Strojarsko-brodograđevne škole koja će svoju praksu odraditi u proizvodnom pogonu Namještaja MIMA d.o.o.
'Sličan projekt u Austriji se provodi od 2014. godine. Osmislila ga je Gospodarska komora Beč i provodi se svakog ožujka, a ideja projekta je što bolje povezati nastavnike i poduzetnike. Nakon ovog prvog probnog ciklusa prakse za nastavnike plan je nastaviti projekt', kazala je Tomić Martinović.
U Austriji je do sada više od 300 strukovnih nastavnika, pedagoga i studenata učiteljskih akademija odradilo praksu u austrijskim poduzećima. Inicijativa za uključivanje nastavnika u praktičan rad tvrtki, kaže ravnateljica Strojarsko-brodograđevne škole za industrijska i obrtnička zanimanja, Evica Kozera, za svaku je pohvalu, piše Novi list.
'To bi trebala biti uobičajena praksa, jer problem je nastavnika struke što su nakon zaposlenja u školi prepušteni sami sebi i vlastitom ulaganju u daljnju edukaciju. Bitno je da vide proizvodni proces i ishode koje učenici moraju savladati', kaže ravnateljica.
Ujedno dodaje i da će Namještaj MIMA postati licencirana radionica te škole u kojoj će učenici obavljati praksu, što potvrđuje i Dan Mavrinac iz te tvrtke koji napominje da je dolazak nastavnika na praksu bitan zbog zastarjelosti nastavnih programa.
'Učenici u školama uče po udžbenicima koji su stari 10 ili 20 godina. Zato nam je bitno da nastavnik dođe u proizvodnju i upozna se s tehnologijama s kojima radi tvrtka te da počne pratiti trendove i novitete', napominje Mavrinac.
U projekt se uključio niz hrvatskih tvrtki, a sve u njemu sudjeluju potpuno neprofitno i samo sa željom da se potakne suradnja između poduzetništva i obrazovanja te pokrenu promjene u strukovnom obrazovanju koje će dovesti do poboljšanja kompetencija učenika. Tvrtke u projektu vide i priliku za bolje brendiranje, kako bi stekle bolju poziciju na tržištu radne snage, koje je uslijed odljeva radnika zadnjih godina ostalo bez znatnog dijela kvalificirane radne snage, piše Novi list.
Glavni cilj cjelokupne inicijative je izgradnja bolje suradnje i kooperacija između poduzetništva i strukovnog obrazovanja, a prema riječima direktorice Advantage Austria – Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu Sonje Holocher-Ertl, bliski doticaj s praksom tijekom strukovnog obrazovanja jedan je od najvažnijih čimbenika za uspješan ulazak učenika u poslovni svijet.
Nastavnik ili nastavnica u sklopu projekta će dobiti mentora koji će ga upoznati s položajem poduzeća na tržištu, organizacijskom strukturom i kulturom poduzeća te odjelom u kojem će odraditi svoju praksu. Nastavnici će, pod budnim okom svojih mentora, izvršavati odgovarajuće zadatke, te će konstantno razmjenjivati iskustva sa svim organizacijskim razinama u poduzeću.