Globalni bruto domaći proizvod (BDP) će 2030. godine biti 14 posto veći zahvaljujući umjetnoj inteligenciji (UI), što iznosi dodatnih 15,7 bilijuna američkih dolara i umjetnu inteligenciju čini najvećom poslovnom prilikom u današnjoj brzo promjenjivoj ekonomiji, pokazalo je istraživanje tvrtke PwC
Oslanjajući se na detaljnu analizu učinka umjetne inteligencije na poslovanje, istraživanje 'Sizing the prize' navodi gospodarstva za koja se predviđa da će imati najviše koristi od UI.
UI će 2030., kako se navodi u priopćenju, doprinijeti globalnom gospodarstvu s 15,7 bilijuna američkih dolara, što je više od sadašnje objedinjene proizvodnje Kine i Indije.
Očekuje se da će poboljšanja na području produktivnosti rada činiti više od pola sveukupne gospodarske dobiti od UI-e tijekom razdoblja od 2016. do 2030. godine. Povećana potražnja potrošača koja proizlazi iz poboljšanja proizvoda UI-om činit će ostatak.
Najveća gospodarska dobit od UI-e ostvarit će se u Kini (26 posto veći BDP 2030.) i Sjevernoj Americi (povećanje od 14,5 posto), što odgovara ukupnom iznosu od 10,7 bilijuna američkih dolara te čini gotovo 70 posto globalnog gospodarskog učinka, navode iz PwC-a.
"Analiza ističe da je vrijednost umjetne inteligencije koja povećava i poboljšava ono što poduzeća mogu učiniti velika, ako ne i veća od automatizacije", istkanuo je globalni lider za umjetnu inteligenciju u PwC-u Anand Rao.
Napominje i kako analiza pokazuje koliko će važnu ulogu igrati umjetna inteligencija, mijenjajući živote nas kao pojedinaca, poduzeća i društva.
PwC-ov index utjecaja UI-e, AI Impact, koji je uključen u analizu, utvrđuje tri područja poslovanja s najvećim potencijalom za UI u svakom od osam sektora. Utvrđena područja uključuju dijagnostiku na temelju slike, proizvodnju na zahtjev i autonomno upravljanje prometom.
Najveća apsolutna dobit za pojedini sektor ostvarit će se u maloprodaji, financijskim uslugama i zdravstvenoj skrbi jer umjetna inteligencija povećava produktivnost, vrijednost proizvoda i potrošnju, ističu iz PwC-a.
Do 2030. godine, dodatnih 9 bilijuna američkih dolara BDP-a ostvarit će se kroz poboljšanja proizvoda i promjene u potražnji ponašanju potrošača, pri čemu će dobit od potrošnje potaknute UI-om prestići dobit zbog produktivnosti .
Globalni lider za podatke i analitiku PwC-a Gerard Verweij je istaknuo kako nijedan sektor ili poduzeće nisu ni na koji način imuni na utjecaj UI-e.
"Utjecaj samo na produktivnost mogao bi transformirati konkurentnost, pa čak ih potpuno promijeniti. Poduzeća koja ne prihvate UI mogla bi ubrzo početi zaostajati za drugima u obrtnom vremenu, kao i u troškovima i iskustvu te time mogu izgubiti značajan tržišni udio", kazao je te dodao kako je veliki izazov osigurati prave kadrove, tehnologiju i pristup podacima kako bi se ta prilika iskoristila.
Analiza naglašava i da opseg mogućnosti UI-e mora pratiti temeljitije i čvršće korporativno upravljanje i novi operativni modeli da bi se ostvario njegov puni potencijal.