Hrvatski Telekom, vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj, objavljuje svoje nerevidirane konsolidirane rezultate za prvih devet mjeseci 2019. godine. Konsolidirani prihodi u prvih devet mjeseci 2019. ostvareni su u iznosu od 5,713 milijardi kuna, što predstavlja smanjenje od 1,3% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Unutar toga ostvaren je rast prihoda u područjima Pokretnih telekomunikacija, Širokopojasnog pristupa i TV-a te Sistemskih rješenja.
EBITDA prije jednokratnih stavki nakon najmova u prvih devet mjeseci 2019. iznosi 2,23 milijarde kuna, što je manje za 4,8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, i to uglavnom zbog povećanih materijalnih i roaming troškova te troškova osoblja. Zadržana je visoka marža EBITDA-e nakon najmova na razini od 39,2%.
U usporedbi s istim razdobljem 2018., neto dobit nakon manjinskih udjela smanjena je 18,3% te iznosi 677 milijuna kuna. To je rezultat gore spomenutog kretanja EBITDA-a prije jednokratnih stavki nakon najmova te povećanih troškova amortizacije i jednokratnih stavki.
Daljnja ulaganja u infrastrukturu, velike brzine zahvaljujući inovativnoj hibridnoj tehnologiji
Hrvatski Telekom nastavio je s kapitalnim ulaganjima u mobilnu i u širokopojasnu fiksnu mrežu s ciljem osiguranja superiornog korisničkog iskustva i zadržavanja vodeće pozicije na tržištu.
Optička pristupna mreža (FTTx) dostupna je za 428.000 kućanstava. U razdoblju od siječnja do rujna 2019. 40.000 novih kućanstava pokriveno je FTTH tehnologijom, što je povećanje za 2,5 puta u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ukupna pokrivenost FTTH tehnologijom povećala se na 270.000 kućanstava.
U mobilnom segmentu osigurana je pokrivenost stanovništva sveukupnom HT-ovom 4G mrežom u vanjskom okruženju od 99%, dok je unutarnja pokrivenost stanovništva dosegla 87%. Također, Hrvatski Telekom nastavio je s programom značajnih ulaganja u modernizaciju mobilne mreže u cijeloj Hrvatskoj. U razdoblju od siječnja do rujna 2019., dodatnih je 537 mobilnih lokacija opskrbljeno s „four carrrier aggregation“ konfiguracijom, čime se pokrivenost stanovništva s mogućnošću gigabitnog LTE-a povećala s 40% na 53%, te su se povećali kapaciteti na 4G mreži kako bi se uspješno odgovorilo sve većim zahtjevima za podatkovnim uslugama, naročito u turističkim područjima Hrvatske. U odnosu na prošlogodišnju turističku sezonu, mobilni podatkovni promet u vršnom tjednu za HT-ovu mrežu povećao se za 78%. Istovremeno se prosječna brzina preuzimanja povećala za 40%, s 43 megabita u sekundi na 60 megabita u sekundi, što su potvrdila Ookla mjerenja. Trenutačno je modernizirano 85% cjelokupne mreže, a do kraja tekuće godine modernizacija će biti završena i mreža će biti potpuno spremna za implementaciju 5G tehnologije.
Zahvaljujući inovativnoj hibridnoj tehnologiji, Hrvatski Telekom osigurao je i u ruralnim i manje naseljenim područjima Hrvatske pristup velikim brzinama do čak 30 megabita u sekundi. Radi se o kombinaciji najdostupnije fiksne i najbolje mobilne mreže u jedinstvenu uslugu koja omogućuje stabilan i brz pristup internetu. Tako će korisnici internetskih usluga putem ove tehnologije imati pristup 50 posto većim brzinama I moći uživati u najboljem televizijskom sadržaju koji pruža IPTV usluga Hrvatskog Telekoma. U razdoblju od siječnja do rujna 2019. HT je stekao 49.000 novih hibridnih korisnika te više od 82.000 tisuća korisnika već danas uživa u prednostima koje pruža ova inovativna tehnologija na hrvatskom tržištu.
U prvih devet mjeseci 2019. uloženo je 1,086 milijardi kuna, većinom u modernizaciju infrastrukture za fiksnu i mobilnu mrežu. U odnosu na isto razdoblje prošle godine, ulaganja su manja kao rezultat sezonskih oscilacija, dok izgledi u pogledu kapitalnih ulaganja za cijelu 2019. ostaju isti kako je i objavljeno, odnosno otprilike na razini 2018.
Daljnji porast korisnika Magente 1 i aplikacije Moj Telekom
Nastavljen je porast broja korisnika jedinstvenog koncepta konvergirane ponude, Magenta 1, koji danas koristi 239.000 kućanstava te 30.000 poslovnih korisnika.
Ključna poluga za digitalizaciju korisničkog iskustva jest aplikacija Hrvatskog Telekoma pod nazivom Moj Telekom koja korisnicima daje detaljan pregled svih telekomunikacijskih usluga u fiksnoj i mobilnoj mreži te potrošnje, omogućuje plaćanje računa, jednostavnu aktivaciju e-računa i upravlja tarifama i opcijama te omogućava pregled dostupnosti interneta putem interaktivne karte. Uporaba aplikacije Moj Telekom snažno raste te se na kraju rujna njome služilo 338.000 korisnika.
Nastavak digitalizacije hrvatskog društva
Hrvatski Telekom završio je nadogradnju svog najvećeg podatkovnog centra u Selskoj ulici u Zagrebu te je dodatno proširio portfelj usluga svog podatkovnog centra. Hrvatski Telekom je prvi u Hrvatskoj uveo Azure Stack, najpopularniju javnu cloud platformu koja nudi raznovrsnu paletu naprednih funkcionalnosti i alata. Azure Stack ubrzava poslovanje korisnika i donosi mu odgovarajuće vremenske i financijske uštede te omogućava spremanje podataka u Hrvatskoj, i to uz certificiranu lokalnu podršku. Na ovaj način HT provodi digitalizaciju Hrvatske, nudeći korisnicima napredne alate i usluge te gotova rješenja u partnerstvu s Microsoftom i Combisom.
Komentirajući poslovne rezultate za prvih devet mjeseci 2019., Konstantinos Nempis, predsjednik Uprave Hrvatskog Telekoma, izjavio je: 'Kao najveći privatni investitor u digitalizaciju Hrvatske nastavljamo s aktivnostima donoseći tehnologiju u svaki kutak Hrvatske kako bi svi građani imali jednaku priliku za kvalitetan život. Istovremeno, doprinosimo hrvatskoj ekonomiji zahvaljujući snažnom investicijskom ciklusu i digitalnoj transformaciji kompanije. Projekt modernizacije mobilne mreže privodimo kraju, snažno ulažemo u optičku infrastrukturu, a zahvaljujući inovativnoj hibridnoj tehnologiji korisnicima u svim dijelovima zemlje omogućavamo pristup brzom internetu, što znači i više mogućnosti za fleksibilan rad, zabavu, te brzo pretraživanje informacija i komunikaciju. Ponosan sam što sam na čelu kompanije koja izravno doprinosi s tri posto hrvatskom BDP-u te je prošle godine izravno i neizravno doprinijela s 11,3 milijardi kuna induciranog BDP-a, stvorila 30,2 tisuće radnih mjesta i generirala 3,26 milijardi kuna poreza i doprinosa, što potvrđuju podaci Digitalnog atlasa HT Grupe.'