Tvrtka koja drži 30 posto tržišta automobilskih čipova smatra da će joj trebati mjesec dana za obnovu. Požar u tvornici čipova japanskog Renesasa zabrinuo je Toyotu, Nissan i Hondu, a posljedice bi mogli osjetiti i Europa i SAD, i to u vrijeme globalne nestašice čipova koji se koriste u autoindustriji.
Renesas drži oko 30 posto globalnog tržišta posebnih čipova koji se koriste u automobilima, podsjeća Reuters. Iz japanske kompanije poručuju da će im trebati najmanje mjesec dana da pokrenu proizvodnju 300-milimetarskih poluvodičkih pločica u tvornici u blizini grada Nake, na sjeveroistoku Japana, u kojoj je prošlog petka izbio požar zbog električnog kvara i zahvatio strojeve, piše Poslovni.
Pločice tih dimenzija koriste se u autoindustriji, a požar je zahvatio dvije trećine strojeva na kojima se proizvode, dok su postrojenja za proizvodnju 200-milimetarskih pločica ostala neoštećena. Japanski proizvođači automobila tek su počeli procjenjivati moguće posljedice požara u proizvodnji.
“Prikupljamo informacije i pokušavamo procijeniti eventualne posljedice požara po naše poslovanje”, rekao je Hondin glasnogovornik. I glasnogovornici Toyote i Nissana potvrdili su da također procjenjuju novonastalu situaciju.
“Vjerojatno će trebati više od mjesec dana da se isporuke normaliziraju. S obzirom na to, Toyotu očekuje vrlo nestabilna proizvodnja u travnju i svibnju”, rekao je Seiji Sugiura, viši analitičar u istraživačkom institutu Tokai u Tokiju.
“Mišljenja sam da će Honda, Nissan i ostali proizvođači također biti u teškoj situaciji”, dodao je. Poluvodiči kakve proizvodi Renesas naveliko se koriste u automobilima, uključujući sustave praćenja rada motora, upravljanja vozilom i električnih podizača prozorskih stakala, te u senzorima koji se koriste u sustavima parkiranja i zabave.
Nissan i Honda već su bili prisiljeni smanjiti proizvodnju zbog nestašice čipova koju su prouzročili snažna potražnja proizvođača potrošačke elektronike i neočekivani oporavak prodaje automobila od krize u prvim mjesecima pandemije.
Iz Renesasa poručuju da će se njihovi klijenti, većinom proizvođači autodijelova, kroz mjesec dana suočiti sa smanjenim isporukama čipova.