akcije nas mame

Velika tportalova anketa: Koliko ćete novca potrošiti za božićne blagdane

29.11.2019 u 18:25

Bionic
Reading

Crni petak, dan velikih rasprodaja, danas je napunio domaće šoping centre. Taj neformalni potrošački praznik ima svoj nastavak u ponedjeljak, kada je Cyber monday, dan velikih popusta u internetskim trgovinama. Ta dva dana uvertira su u prvi adventski vikend i sezonu velike potrošnje u kojoj se najprije za svetog Nikolu poklonima daruju djeca, što se zaključuje Božićem, kada se darovi kupuju za sve i svakoga

U Hrvatskoj dobri gospodarski trendovi traju već pet godina, točnije ekonomija raste 21 kvartal zaredom. Rast plaća u privatnom i javnom sektoru pretvara se u snažnu osobnu potrošnju koja gura cijelu zemlju naprijed. Naravno, za blagdane će se u zemlju privremeno vratiti i velik broj gastarbajtera kako bi ih proveli sa svojom obiteljima i prijateljima, što će također pogurati potrošnju.

Lani su za božićne blagdane hrvatski građani potrošili oko 14 milijardi kuna, čime se potrošnja posve oporavila od dugogodišnje krize. Velike porezne olakšice koje hrvatski poslodavci koriste kako bi radnicima isplatili veće nagrade, bonuse i božićnice i ove godine bit će veliki faktor koji će pogurati potrošnju, zbog čega i vas, čitatelje tportala, pitamo koliko novca planirate potrošiti.

Prema rezultatima prošlogodišnjeg istraživanja HGK, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove (39 posto), a slijede ih oni koji su izdvojili između 500 i 1000 kuna (31 posto). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek devet posto, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21 posto ispitanika.

Najviše (gotovo 40 posto) njih pod bor je stavilo igračke, kozmetiku (37 posto), obuću i odjeću (36 posto) te delikatesne prehrambene proizvode (25 posto).

Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
  • Crni petak
    +8
Crni petak Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL

Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste oko 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto.