JASNA PORUKA

Vindija se oglasila na temu preuzimanja Koke: Jači smo nego ikada, te priče su neozbiljne!

17.12.2021 u 14:54

Bionic
Reading

Proteklih dana u medijskom prostoru pojavile su se informacije o tome da određeni poslovni subjekti iskazuju interes za kupnjom Vindijine sastavnice Koke. Nije dugo trebalo čekati na službenu reakciju Vindijinog vodstva koje je sve to najsnažnije odbacilo

Iz Vindije za tportal naglašavaju kako ih ne iznenađuje interes za kompanijom, naročito na kraju poslovne godine u kojoj su unatoč krizi na tržištu i svakodnevnim previranjima cijena sirovina ostvarili odlične poslovne rezultate uz rast prihoda i dobiti. Naglašavaju da je Vindija danas snažnija nego ikada te da je interes drugih tvrtki potvrda da su značajna kompanija koja je po brojnim poslovnim parametrima najveća domaća prehrambena tvrtka.

S određenom dozom nevjerice te ocjenjujući takve poteze kao neozbiljne osvrću se na takva formalna i neformalna izražavanja interesa drugih kompanija za Vindijom i njezinim sastavnicama. Posebno uzimajući u obzir činjenicu da je svim akterima na tržištu jasno da tako nešto nije i neće biti moguće s obzirom na to da je aktualno vodstvo kompanije u potpunosti posvećeno daljnjem rastu i razvoju Vindije.

Očito je, dakle, da Vindija nastavlja svoj put razvoja koji je početkom godine prilikom preuzimanja funkcije najavio predsjednik Uprave Nenad Klepač. Ulaganja u osuvremenjivanje proizvodnih pogona i procesa, plasiranje inovativnih proizvoda i uspješna suradnja s brojnim kooperantima tek su dio strategije daljnjeg rasta.

Od male gradske mljekare Vindija je prerasla u vodeću prehrambenu industriju u Hrvatskoj i regiji te okuplja ukupno 13 kompanija. Njihov asortiman čini 1400 proizvoda, a mlijeko i mliječni proizvodi, sokovi, pileće i pureće meso, pekarski proizvodi, ali i stočna hrana za prehranu životinja izvoze se na 15 tržišta diljem svijeta te godišnje premašuju vrijednost od 400 milijuna eura.

Vindija je u vrijeme koronakrize ne samo održala, već i povećala prava radnika. Zaposlenicima tvrtki Vindija i Koka tako su povećane plaće, za što će tvrtke godišnje izdvajati dodatnih gotovo 25 milijuna kuna. To je tek dio programa unaprjeđivanja statusa i radničkih prava svih 4339 zaposlenika, koliko ih Grupa Vindija trenutno zapošljava.

Vindija je prema javno dostupnim informacijama u prošlom investicijskom ciklusu samo u unaprjeđenje mliječnog segmenta uložila više od 25 milijuna eura te, kako navode, 'nastavljaju pratiti, ali i postavljati trendove kada je mliječna i prehrambena industrija u pitanju'. U Vindiji su posebno ponosni na svoj mliječni segment i mlijeka 'z bregov, koja su potvrđeno broj jedan u Hrvatskoj. Svježe i trajno mlijeko odličan su primjer suradnje s malim proizvođačima i podrške poljoprivredi te istovremeno potvrda kvalitete. Vindija godišnje otkupljuje i prerađuje 200 milijuna litara mlijeka i to u najmodernijim tehnološkim pogonima, u kojima su u svim proizvodnim objektima implementirani međunarodni sustavi kvalitete ISO 9001, HACCP, HALAL, KOŠER, IFS i BRC.

Uz tradicionalni asortiman Vindija je u godini koronakrize pokrenula nove proizvode kojima planira proširiti portfelj potrošača. Riječ je o napicima DAR vrhunske kvalitete, u potpunosti biljnog podrijetla, od zobi i badema. Iz kompanije kažu da su usmjereni na održivu proizvodnju, što se očituje između ostaloga u suradnji s više od 3000 kooperanata. Uglavnom proizvođača kravljeg, ovčjeg i kozjeg mlijeka i brojlera, od kojih godišnje otkupljuju proizvoda u vrijednosti od više stotina milijuna kuna, čime izravno doprinose razvoju sela i seoskih domaćinstava.

Suradnju s manjim poljoprivrednim proizvođačima i poticanje domaće proizvodnje, kako kažu u Vindiji, vide kao temeljni preduvjet neovisnosti o uvozu i kretanjima na vanjskim tržištima, nakon što je koronakriza pokazala koliko je važna, ali i kompleksna neprekinuta dostupnost hrane.