U optimističnom bi scenariju proširenje Zračne luke Zagreb moglo početi za godinu dana, a prva bi faza mogla biti dovršena tek početkom 2015. Prvi korak, Vladin zaključak da do 15. listopada mora biti pripremljena sva dokumentacija za natječaj za koncesionara, neće biti ispoštovan, potvrdili su u Zračnoj luci Zagreb
Tek je izabran konzultant, kanadska tvrtka Intervistas Consulting Group, koji će svoje usluge naplatiti 1,9 milijuna kuna. Vladino povjerenstvo tek s njima treba odrediti točan model koncesije, odnosno javno-privatnog partnerstva i raspisati natječaj.
ROK ZA 20 DO 30 GODINA
'Bilo je nesnalaženja, a usporili su nas i godišnji odmori. Nadam se da bi do kraja godine trebao biti raspisan natječaj', kaže Tonči Peović, direktor Zračne luke Zagreb (ZLZ). Podsjetimo, kada se početkom 2006. počelo govoriti o gradnji novog terminala i proširenju, tada vrijednom 212 milijuna eura, prvi je rok bio u ovoj godini. On je višekratno odgađan, mijenjani su modeli financiranja, a sada je 2015. postavljena kao novi rok.
Procijenjena vrijednost je po novome je 266 milijuna eura za cijeli projekt. Model financiranja bio bi, prema sadašnjem prijedlogu, kombinacija koncesije i javno-privatnog partnerstva po principu BOT (sagradi, upravljaj, vrati) na 20 do 30 godina.
U Vladinu povjerenstvu su stoga zapeli i u vezi toga treba li raditi po zakonu o koncesijama ili onom o javno-privatnom partnerstvu. Iako je bilo objavljeno da Zračna luka i Vlada nisu poštovale propise koji nalažu da se prije natječaja za koncesiju mora napraviti studija isplativosti, Peović tvrdi da takva studija Rolanda Bergera postoji te da će sada biti samo modificirana.
Kad bi se koncesionar i izabrao u prvom polugodištu 2011, on tek treba naručiti glavni projekt od IGH i partnera koji su izradili idejno rješenje. Koncesionar će definirati i buduće popratne sadržaje poput hotela. Tek tada treba izabrati izvođače radova. Iako je bilo najava da će se na taj natječaj javiti i tvrtke koje bi gradile Zračnu luku, Peović u to ne vjeruje. 'Mi trebamo strateškog partnera koji će razvijati Zračnu luku Zagreb. Ako njega pronađemo, gradnja je trivijalnost', zaključuje Peović.
On kaže da su dosad interes za koncesiju pokazale uprave zračnih luka Beč, Frankfurt, Zürich, Vancouver te Charles De Gaulle u Parizu. Od tvrtki operatora zračnih luka javili su se turski TAV, njemački Hochtief te SNC Lavalin. Kineski konzorcij ili tvrtka nisu kontaktirali s upravom u Plesu, nego je interes tamošnjih investitora bio iskazan preko kineskog veleposlanstva.
Ministarstvo prometa poručilo je da je probijanje roka rezultat složene zakonske procedure i kompleksnosti projekta. Novi rok za natječaj nisu mogli dati niti komentirati.