Vlada će dokapitalizacijom većom od 800 milijuna kuna pokušati spasiti posrnulog nacionalnog zračnog prijevoznika Croatiu Airlines. Prema danas predstavljenom planu restrukturiranja, predviđa se smanjenje broja zaposlenika za 10 posto, a kompanija će do 2017. morati ostvariti uštede od 284 milijuna kuna
Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić rekao je da su konzultanti predložili Vladi tri moguća scenarija za spas Croatia Airlinesa.
Prvi je uključivao stečaj, što, prema riječima Dončića, ako se gledaju samo ekonomski pokazatelji, nije još uvijek isključeno. Istaknuo je da će sve ovisiti o tome hoće li sindikati te povlašteni dioničari Croatia Airlinesa prihvatiti scenarij koji je dobio zeleno svjetlo od Vlade.
Taj 'razvojni plan' od 2013. do 2017. predviđa sanaciju i restrukturiranje, kako bi Croatia Airlines postala, rekao je ministar, stabilna kompanija.
Financijski dio čitave operacije uključuje dvije faze. Vlada će prvo postojeća dugovanja Croatia Airlinesa od 685 milijuna kuna prema državi pretvoriti u temeljni kapital tvrtke. Nakon toga planira se kroz novo izdavanje dionica kompaniji osigurati dodatnih 150 milijuna kuna. Ukupno, u procesu dokapitalizacije država bi Croatia Airlinesu pomogla s više od 800 milijuna kuna.
U planu je i smanjenje dugotrajne imovine za 458 milijuna kuna te povećanje flote za jedan zrakoplov 2015. godine.
S druge strane, od kompanije se očekuje da do 2017. ostvari unutarnje uštede od 284 milijuna kuna.
'Croatia Airlines to mora ostvariti! Bez toga financijski paket restrukturiranja neće opstati', naglasio je Hajdaš Dončić.
Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Krešimir Kučko najavio je da će se u iduće dvije godine za 10 posto (109 zaposlenika) smanjiti broj radnika. Otkazi će se, kaže, temeljiti na stručnoj procjeni produktivnosti svakog radnog mjesta.
Nakon restrukturiranja Croatia Airlines imat će tri profitna centra - redovno letenje, čarter promet i usluge tehničkog održavanja za druge kompanije. Očekuje se da će prihodi tvrtke rasti po prosječnoj godišnjoj stopi od tri posto.