Španjolski maloprodajni div Inditex, vlasnik brenda Zara, izvijestio je u srijedu o solidnom rastu dobiti u prošloj godini, ističući dodatna ulaganja u razvoj integriranih trgovina i internetske prodaje
Neto dobit španjolske tvrtke porasla je u 2017. sedam posto, na 3,37 milijardi eura. Rast je solidan, ali slabiji nego u prethodne dvije godine.
Prihodi su im uvećani devet posto, na 25,3 milijarde eura, od čega je 10 posto ostvareno u internetskoj prodaji.
U Inditexu napominju da su prošle godine uložili 1,8 milijardi eura 'u daljnji razvoj integriranih trgovina i modela internetske prodaje i u osuvremenjivanje tehnologije', navodi se u priopćenju.
Razvoj uključuje usluge poput internetske narudžbe odjeće i njezina preuzimanja u trgovini, koje se u nekoliko trgovina obavlja na potpuno automatiziranim punktovima.
Dio uloženog iznosa potrošen je na širenje sustava elektronskih čipova na etiketama koji omogućuje vrlo precizno praćenje prodaje i stanja zaliha.
Izvršni direktor Inditexa Pablo Isla kazao je novinarima da takav sustav omogućuje 'kompletnu integraciju zaliha', što znači da grupa može 'u internetskoj prodaji nuditi proizvode koje imamo u trgovinama'.
U 2017. kompanija je otvorila 183 nove trgovine, čime je njihov ukupni broj porastao na 7.475.
Šezdeset posto prometa ostvaren je na europskim tržištima, napominju u Inditexu.
Kompanija sa sjedištem u Artixu na sjeverozapadu Španjolske proizvodi više od polovine odjeće u tvornicama smještenim blizu glavnih tržišta - uključujući matičnu Španjolsku, te Portugal, zemlje sjeverne Afrike, Tursku i istočnu Europu.
Takav poslovni model omogućuje im da odjeću dopreme u trgovine puno brže nego konkurencija čiji su prioritet niski troškovi proizvodnje i oslanjanje na podizvođače u Aziji. To pak znači da Inditex može brže reagirati na promjene ukusa potrošača i izbjeći prekomjerno gomilanje zaliha.
Zarina odjeća tako može u roku od dva tjedna prijeći put od nacrta modnih dizajnera do trgovina dok H&M-u za to treba šest mjeseci, napominje AFP.