trendovi se mijenjaju

Struja, plin, benzin ili dizel – tko se vozi jeftinije? 'Cijene energenata i dalje luduju, ali za sada se ova varijanta isplati'

07.11.2022 u 22:40

Bionic
Reading

Aktualne cijene benzina i dizela mijenjaju trendove, a dok kod klasičnih goriva nema razlike kada punite automobil, kod struje to donosi značajne uštede

'Ako ga punimo na običnoj utičnici kod kuće 100 kilometara iznosi 8 kuna, ako ga punimo tijekom dana tu je cijena 17 kuna, ako punimo automobil na AC utičnicama koje su nešto sporije, tu je 100 kilometara 36 kuna, dok je punjenje na brzim punionicama to je onda 54 kune na 100 kilometara', kaže za Dnevnik.hr Tin Koren iz udruge Strujni krug.

Usporedimo li to s benzinom i dizelom, računica je ovakva: benzinci troše 72 kune na 100 kilometara, dizelaši 86 kuna. Za 100 kilometara vožnje na plin potrebno je 65 kuna. 'Za vozilo koje troši nekih osam litara benzina u prosjeku će potrošiti oko 10 litara plina, ušteda je nekih tridesetak kuna, po trenutnim cijenama', rekao je Silvio Tunuković koji se bavi ugradnjom i servisom plinskih instalacija.

U prošlosti su automobili na plin štedjeli i do 50 posto. Produljen je i povrat ulaganja. Nekada je bio već nakon deset tisuća, danas je to nakon 25 tisuća kilometara, a tu je još i cestarina.

'Nažalost, država nas 'nagrađuje', ako tako mogu reći, onom famoznom cestarinom od 550 kuna, ali s druge strane za starija vozila oprašta eko test; znači starija vozila koja imaju problema s eko testom nisu obvezna oko eko testa na tehničkom, pa je to olakotna okolnost', ističe Tunuković za Dnevnik.hr.

Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
  • Lotus Eletre
    +25
Lotus Eletre: potpuno električni hiper-SUV Izvor: Promo fotografije / Autor: Lotus

Mladen Jambrović, iskusni instruktor eko vožnje i sam se odlučio na eko vozilo; 400 konja ispod poklopca motora u hibridnoj izvedbi. 'Ušteda je poprilična; ja sam sada napravio oko dvije tisuće kilometara automobilom i prosječna potrošnja je nekih 3,7 litara na 100 kilometara. Cijene energenata i dalje luduju, vidjet ćemo kako će se stvari razvijati, ali za sada se hibridna varijanta isplati', rekao je Jambrović za Dnevnik.hr.

Ekologija i uštede da, no dosta je tu problema. 'Dva su problema: infrastruktura koja gotovo ne postoji i koja je ambicionalno postavljena da se napravi i drugo odakle dolazi ta energija, jer ako nemate zelenu struju onda u konačnici niste ništa napravili sa svim tim pokušajima', rekao je Igor Doležal, AMS.