PACKA DRŽAVNE REVIZIJE

Vrdoljak, Panenić i Dalić na ugovore o djelu spiskali dvostruko više od dopuštenog

06.09.2017 u 06:56

Bionic
Reading

Državni revizori pročešljali su poslovanje ministarstva kojim upravlja potpredsjednica Vlade Martina Dalić i zbog brojnih nepravilnosti dodijelili uvjetno mišljenje. Revizijom su utvrđeni propusti koji se odnose na neizvršene naloge i preporuke iz ranijih revizija te na računovodstveno poslovanje i rashode

Prošle godine na čelu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta izmijenila su se tri ministra. HNS-ovcu Ivanu Vrdoljaku mandat je istekao 22. siječnja, a zamijenio ga je Tomislav Panenić, koji je upravljao tim ministarstvom za vrijeme kratkotrajne vlade Tihomira Oreškovića. Od 13. listopada čelno mjesto preuzima aktualna ministrica Martina Dalić, ujedno potpredsjednica u vladi Andreja Plenkovića.

Ministri koji su se redali kao na traci nisu stigli ispraviti neke grijehe iz prošlosti pa je revizija ponovno ustanovila probijanje limita za plaćanje po ugovorima o djelu te nepoduzimanje mjera protiv vlasnika Brodogradilišta Split zbog navike nenamjenskog trošenja državnih potpora.

Ministarstvo je prošle godine vanjskim suradnicima za izvršene usluge na temelju ugovora o djelu isplatilo 1,95 milijuna kuna, odnosno četiri posto sredstava osiguranih za osnovne plaće s doprinosima zaposlenika. To je dvostruko više od zakonskog limita jer je zakonom propisano to da iznos plaća za vanjske suradnike ne smije premašiti dva posto od ukupne mase plaća.

U reviziji se ističe da su nabujali troškovi za vanjske suradnike najvećim dijelom vezani uz savjetodavne i ostale usluge u vezi s arbitražnim postupkom s Mađarskom.

Značajna odstupanja utvrđena su i u realizaciji ugovora o privatizaciji Brodosplita koji je 2012. prešao u ruke tvrtke DIV u vlasništvu Tomislava Debeljaka.

Splitskom brodogradilištu je od 2012. do 2016. isplaćeno 1,4 milijarde kuna državnih potpora za restrukturiranje. Utvrđeno je da novi vlasnik ne koristi namjenski primljenu potporu te da ne ostvaruje unos vlastitog doprinosa troškovima restrukturiranja u iznosu i po namjenama predviđenim programom restrukturiranja i smjernicama Europske komisije.

tomislav debeljak
  • Treći dan drame u Brodosplitu (1)
  • Treći dan drame u Brodosplitu (10)
  • Treći dan drame u Brodosplitu (11)
  • Treći dan drame u Brodosplitu (12)
  • Treći dan drame u Brodosplitu (13)
    +11
Iako novi vlasnik Brodosplita Tomislav Debeljak tvrdi da je u poslovanju sve čisto, revizija je pronašla brojne nepravilnosti Izvor: Cropix / Autor: Tom Dubravec / CROPIX

Također, revizija je pokazala da Brodosplit nema dovoljnu zaposlenost kapaciteta poslovima za koje je osigurana financijska konstrukcija i koji bi osigurali pozitivan financijski rezultat te da odstupa od organizacijskog i kadrovskog restrukturiranja.

Iako su slični nalazi utvrđeni i ranijih godina, Ministarstvo ni lani nije poduzelo odgovarajuće mjere kako bi discipliniralo novog vlasnika.

Gradonačelnik Bandić i udruga Crveni nosevi (1)
  • Gradonačelnik Bandić i udruga Crveni nosevi (2)
  • Gradonačelnik Bandić i udruga Crveni nosevi (3)
  • Gradonačelnik Bandić i udruga Crveni nosevi (4)
  • Gradonačelnik Bandić i udruga Crveni nosevi (5)
  • Gradonačelnik Bandić i udruga Crveni nosevi (6)
    +4
Ministarstvo gospodarstva nije iskazalo vrijednost prava građenja na zemljištu u vlasništvu Grada Zagreba za izgradnju zgrade Regionalnog centra za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe Izvor: Pixsell / Autor: Robert Anic

Revizija je pronašla nepravilnosti i u računovodstvenom poslovanju. Između ostaloga, utvrdila je da na računu obveza nisu iskazane obveze za restrukturiranje brodogradilišta u iznosu od 222,6 milijuna kuna, a na računu imovine nije iskazana vrijednost prava građenja na zemljištu u vlasništvu Grada Zagreba, koje je dobiveno na 99 godina, za izgradnju zgrade Regionalnog centra za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe.

Ministarstvo Martine Dalić palo je i na troškovima službenih vozila, uobičajenoj boljci državnih institucija. Revizija je ustanovila da je za gorivo utrošeno 595,6 tisuća kuna, ali da za pojedina službena vozila evidencija prijeđenih kilometara nije točna i pouzdana.