Njemački automobilski div Volkswagen izvijestio je u srijedu da je produljio partnerstvo s kineskim SAIC-om kroz zajedničku tvrtku do 2040. godine, naglasivši važnost tržišta azijskog diva i gradnju konkurentne pozicije na svjetskoj razini
VW i SAIC osnovali su zajedničku tvrtku prije 40 godina, a u srijedu produljili su partnerstvo za 10 godina.
"Produljenjem dugoročnog ugovora podvlačimo važnost suradnje i kineskog tržišta za grupu Volkswagen", stoji u priopćenju njemačke tvrtke.
"Ubrzavamo transformaciju SAIC Volkswagena u skladu s našom strategijom 'U Kini, za Kinu" na svim razinama, i namjeravamo do 2026. izvesti na cestu novu generaciju elektrificiranih vozila kako bismo ekonomski i tehnološki osigurali naše partnerstvo za budućnost", dodaju.
Njemačka kompanija želi "produbiti integraciju u kineski ekosustav" i osigurati pristup kineskim inovacijama, "što grupi Volkswagen donosi i stratešku konkurentnu prednost na globalnoj razini", naglasili su.
Cilj je VW-a i SAIC-a osigurati vodeću tržištu poziciju za SAIC VOLKSWAGEN (SVW) brendovima putničkih automobila Volkswagen i Audi u dobu "inteligentnih, potpuno umreženih električnih vozila".
Izvršni direktor SAIC-a Wang Xiaoqiu rekao je da je fokus zajedničke tvrtke "razvoj novih, inteligentnih električnih vozila kako bi se zadržala vodeća pozicija u industriji na području pametnih tehnologija.
Njemački automobilski div naznačio je produljenjem ugovora da računa na kineskog partnera unatoč dodatnim carinama EU-a na uvoz njegovih automobila, od 37,6 posto.
Partneri su izvijestili i da su, "s obzirom na naglo jačanje potražnje za električnim vozilima i sve snažniji pritisak konkurencije", odlučili ubrzati transformaciju mreže za proizvodnju, s fokusom na efikasnost troškova i proizvodnje.
"U tom kontekstu postojeći kapaciteti za proizvodnju vozila s motorima na unutarnje sagorijevanje bit će u idućim godinama postupno smanjeni", stoji uz priopćenju, uz napomenu da su brojni pogoni već prilagođeni proizvodnji električnih vozila ili čekaju "alternativna ekonomska rješenja".
"To vrijedi i za pogon zajedničke tvrtke u Urumqiju koji je prodan iz ekonomskih razloga, u sklopu prilagodbe kapaciteta", dodaje se.
Urumqi se nalazi u kineskoj pokrajini Xinjiang i Volkswagen je već dugo pod pritiskom javnosti u zapadnim zemljama da ga proda, uz tvrdnje o navodnom kršenju prava ujgurske manjine.
VW ne proizvodi automobile u Xinjiangu od 2019. godine. Na vrhuncu, između 2015. i 2019., tvornica je zapošljavala oko 650 ljudi, pokazuju podaci VW-a, a proteklih godina lokacija je bila fokusirana na tehničke prilagodbe i testiranje vozila.