Iako je hrvatsko tržište s 4,5 milijuna stanovnika među najmanjim tržištima u Srednjoj i istočnoj Europi, istraživanje Ekonomskog instituta pokazuje kako u našoj zemlji na 1000 stanovnika dolazi 433,8 četvornih metara prodajne površine trgovačkih centara čime nadmašujemo prosjek Europske unije
U kvartalnom biltenu tvrtke Zane podsjeća se kako su nepovoljne gospodarske prilike i otvaranje velikog broja trgovačkih centara utjecali na rad postojećih, zbog čega su neki centri zatvoreni, a neki su se reorganizirali. S teškoćama u poslovanju suočili su se i Westgate i King Cross, no oba su centra na vrijeme poduzela mjere koje su im omogućile nastavak poslovanja.
King Cross je u ponudu uvrstio australski lanac trgovina namještajem i tehnikom - Harvey Norman - čiji se prodajni prostor od kraja prošle godine prostire na ukupno 9.000 četvornih metara.
Westgate u Zaprešiću također je uveo nove zakupce, a najavljeno je i proširenje centra na susjedne parcele na kojima bi se trebao sagraditi kompleks s bazenom, multipleks kinom, heliodromom i zabavnim parkom.
Iako je brend koji je na tržištu prepoznatljiv po specifičnom komercijalnom miksu, ni Centar Kaptol nije ostao imun na ekonomsku krizu. Svi problemi u poslovanju ovog centra uspješno su prevladani unapređenjem miksa zakupaca.
Tijekom posljednje godine na ukupno 3.000 četvornih metara prodajnog prostora uvršteni su novi zakupci od kojih su neki po prvi puta prisutni na hrvatskom tržištu (Burberry, IKKS woman, Andrews baby company, Armani Jeans), gastronomska ponuda obogaćena je novim barovima i restoranima, a kino dvorane su modernizirane i predane novom operateru
Nakon gotovo pet godina relativno uspješnog poslovanja, reorganizaciju je u prvom kvartalu ove godine doživio i Avenue Mall. Neke od postojećih trgovina premještene su i/ili preuređene, a novi zakupci preuzeli su desetak od ukupno 120 trgovačkih prostora. Među zanimljivim novim zakupcima su švedski H&M, trenutno jedan od vodećih sidraša na tržištu trgovačkog prostora i britanski brend New Look, koji se po prvi put pojavljuje na zagrebačkom tržištu.
Krizu nisu uspjeli prebroditi centar Mandi na zagrebačkom Žitnjaku i Cascade u centru grada (oba zatvorena prošle godine), te outlet Sv. Helena, koji je zatvoren početkom lipnja.
Mandi je otvoren 2007. u vrijeme kada su se na tržištu pojavili atraktivniji i ponudom bogatiji centri kojima Mandi, unatoč nižoj cijeni zakupnine i nepostojanju konkurencije u tom dijelu grada, nije uspio parirati.
Centar Cascade otvoren je 2009., u jeku gospodarske krize, u neposrednoj blizini Centra Kaptol. Od samog otvaranja pratio ga je loš stupanj popunjenosti lokala i nedostatno zanimanje kupaca, a najveća mana centra je oblikovanje prostora koje ne odgovara potrebama modernih zakupaca i posjetitelja.
Outlet Sv. Helena otvoren je 2008. u istočnom dijelu grada, otprilike u isto vrijeme kada i drugi zagrebački outlet centar Roses. No, iako je namjera upravitelja centra bila poslovanje prema uobičajenom konceptu takvih centara, sa zakupcima nisu uspjeli dogovoriti željene uvjete, dijelom i zbog nepostojanja zakonske regulative o poslovanju outlet centara, što je rezultiralo padom prometa i zatvaranjem centra.
Unatoč krizi, visokoj stopi nezaposlenosti i smanjenoj kupovnoj moći građana, očekuje se da će prodajna površina trgovačkih centara i dalje rasti i to uglavnom u manjim gradovima jer je zagrebačko tržište prezasićeno.