U SAD-u se inflacija popela na novu rekordnu razinu u četrdeset godina te sada iznosi 9,1 posto. Uzrok tome ponajviše su visoke cijene energenata i hrane, veliki državni poticaji tijekom lockdowna za vrijeme pandemije i geopolitička kriza nastala nakon ruske invazije na Ukrajinu. Sada jedan poznati ulagač tvrdi da je generacija milenijalaca zapravo jedan od najvećih krivaca za ovakvu inflaciju
Bill Smead, glavni investicijski direktor u Smead Capital Managementu, okrivio je generaciju milenijalaca, odnosno ljude rođene između 1980. i 1995. godine, za inflaciju. 'Kad se govori o inflaciji, nitko ne uzima u obzir njezin stvarni uzrok, a to je previše ljudi s previše novca, uz sve to pasivnih', rekao je Smead za CNBS.
U SAD-u trenutačno ima oko 92 milijuna milenijalaca u dobnoj skupini od 27 do 42 godine. Smead objašnjava da smo posljednji put imali ovakvu teško zaustavljivu inflaciju 70-ih godina 20. stoljeća, kada je na tržištu rada 75 milijuna baby boomera (ljudi rođeni 1946. - 1964.) zamijenilo 44 milijuna ljudi iz 'tihe' generacije (ljudi rođeni 1925. – 1945.).
Milenijalci se, naime, odlučuju na kupovinu nekretnina i automobila nešto kasnije od prijašnjih generacija. 'Dakle velik broj milenijalaca znači da velik broj ljudi kupuje nekretninu i automobil sedam godina kasnije nego većina generacija', rekao je Smead. Kako objašnjava, srž problema je u tome da se potražnja za nekretninama i automobilima sinkronizirala na generacijskoj razini te ih sada svi istovremeno žele kupiti.
'A ovo je tek početak. Sljedećih 10 do 12 godina 50 posto ljudi više u odnosu na prošlu generaciju kupovat će kuću i auto', rekao je te dodao da američka središnja banka može pooštriti uvjete za kreditiranje, ali to neće smanjiti potražnju. S druge strane brojne ankete provedene u posljednje dvije godine pokazuju da milenijalci nisu baš toliko bogati kako tvrdi Smead. Više od 60 posto njih odgađa kupnju kuće zbog studentskog duga ili zbog visokih cijena nekretnina.
Čak se i oni koji imaju dovoljno sredstava suzdržavaju od kupnje. Istraživanje CNBC-ja pokazalo je da je tri puta veća vjerojatnost da će milenijalac odustati od kupovine većih materijalnih dobara u odnosu na baby boomera. Oni imućniji među milenijalcima pak kažu da odgađaju kupovinu automobila zbog visokih kamatnih stopa.
Prema podacima američkog Nacionalnog udruženja posrednika nekretninama, milenijalci sada čine 43 posto kupaca nekretnina, što je porast od 37 posto u odnosu na prošlu godinu.