Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić ocijenio je danas kako za štrajk i prosvjed koji su za srijedu najavili Sindikat strojovođa i Sindikat željezničara nema nikakva razloga
Najavljeni štrajk je 'totalno bez ikakvog razloga' i politikantski jer nijedan razlog naveden za štrajk 'ne drži vodu', kazao je Peričić na konferenciji za novinare u sjedištu HŽ Infrastrukture na kojoj su predstavljeni dosadašnji rezultati restrukturiranja te tvrtke koje je, po ocjeni uprave, bilo uspješno.
Sindikat strojovođa Hrvatske najavio je sredinom prošlog tjedna da će u srijedu, 15. svibnja, između 12 i 14 sati održati štrajk upozorenja zbog katastrofalnog stanja u HŽ Putničkom prijevozu i HŽ Cargu, dok će istodobno Sindikat željezničara Hrvatske zbog stanja u te dvije HŽ-ove tvrtke kćeri održati javni prosvjed pred Banskim dvorima.
Uz napomenu kako najavljeni štrajk zadire i u HŽ Infrastrukturu, Peričić kaže kako u HŽ Infrastrukturi ne vide nijedan razlog za štrajk jer se poštuju sva prava radnika, a najavio je i kako će se u srijedu održati sastanak sindikata s predstavnicima svih uprava u HŽ-u te resornim ministrom.
Peričić zanimljivim drži i što su se u štrajk uključili dva sindikata, strojovođa i željezničara, ali ne i najveći sindikat prometnika kao ni udruga dragovoljaca HŽ-a koja se od štrajka, kako je kazao, ogradila.
U HŽ Infrastrukturi će i dalje strogo poštivati kolektivni ugovor i potpisane anekse, do kraja ove godine više nema otpuštanja osim što će s poticajnim otpremninama pokušati riješiti još oko sto radnika, dok će 30-ak radnika iz Croatia Expressa zbrinuti u putničkom prijevozu gdje i pripadaju, naglasio je Peričić.
Ukupno je u ovoj godini predviđeno smanjenje broja radnika za njih 1.200 od kojih su većinu već 'riješili' uz poticajne mirovine, kazao je Peričić, dodavši da je u HŽ Infrastrukturi početkom 2012. bilo ukupno 6.812 zaposlenih, da bi ih s 1. svibnja ove godine bilo 5.552
U vezi daljeg smanjivanja broja radnika u HŽ Infrastrukturi, kazao je da će toga sigurno biti još u idućim godinama jer sve što rade vodi zapravo višku.
Tako će primjerice s modernizacijom cestovnih prijelaza oko 350 radnika biti tehnološki višak, a Peričić procjenjuje da će ih oko 500 biti višak u iduće dvije godine.