IZVORNI TALIJANSKI PROIZVOD

Zagreb ima skuplje vlakiće nego Dubai

21.12.2009 u 09:44

Bionic
Reading

Dva turistička vlakića koje je ZET nabavio u ljetu prošle godine predstavljaju se kao izvorni Gredeljev proizvod, a uvezeni su iz talijanske tvornice vlakića Dotto Trains. I njihove cijene od 3,26 i 2,6 milijuna kuna puno su veće od onih po kojima se isti vlakići nude na tržištu

Najskuplji vlakić na tržištu iznosi oko 250 tisuća eura, a ZET je svoje platio nešto manje od 450 tisuća eura, odnosno oko 350 tisuća eura.

- Nama Hypo leasing, preko kojeg smo kupili vlakiće, mora plaćati penale kad se vlakići ne rabe. Sada je jedan stajao mjesec dana i naplatili smo 700.000 kuna penala, a jednomu se bio pokvario motor, pa su nam isplatili milijun kuna – kazao je direktor ZET-a Ivan Tolić, Večernjem listu.

Da su vlakići uvezeni iz Italije, potvrdio je Tihomir Šajn, vlasnik tvrtke Tehnotrade iz Pule koja je bila Gredeljev posrednik u uvozu, a zastupa Dotto Trains u Hrvatskoj.

– Gredelj nas je našao jer se bavimo industrijskom opremom. Vlakiće smo uvezli nedovršene, a Gredelj je na njima obavio završne poteze – kazao je T. Šajn čija se tvrtka spominjala kao jedan od dobavljača i u aferi skupih WC-a na okretištima u Dupcu i Dubravi.

Iako je lani visoku cijenu pravdao time što je Gredelj morao razviti poseban program za izradu vlakića, bivši predsjednik uprave Gredelja Antun Fabek priznao je da im se razvoj nove tehnologije nije isplatio te da su zato i uvezli vlakiće iz Italije. Gredelj je, kazao je, postavio stolce i uredio interijer vlakića te ih prebojio.

– To jest Gredeljev proizvod. Pa ne može Gredelj proizvesti motor. Motore, šasije i prijenosnike morali smo nabaviti. Vlakići su skupi jer je u cijenu uračunat leasing i osiguranje – objasnio je Fabek.

Željko Vrbanus, poduzetnik iz Siska koji se bavi metalnom industrijom, poznaje tržište turističkih vlakića jer je i sam razvio program za njihovu izradu, no kriza ga je spriječila da projekt ostvari ove godine.

– Prije četiri godine kupio sam polovni turistički vlakić za 98.000 eura, a na njegovo uređenje potrošio sam još dvadesetak tisuća eura. Najskuplji vlakići od 250.000 eura su 'space shuttleovi'. Proizvedeni su uglavnom za Dubai i uopće se ne prodaju. Pri registracji se vlakić tretira kao traktor i godišnje osiguranje mu iznosi oko sedam tisuća kuna – kaže Ž. Vrbanus.

On je ispitao tržište za turističke vlakiće u Hrvatskoj i ustanovio da ih žele mnogi gradovi, ali i privatnici. Razvio je program za izradu i izračunao da će iz njegove tvornice vlakića izlaziti vlakići po cijeni od 75.000 eura. Direktor ZET-a Ivan Tolić kaže da su vlakići skupi jer je u cijenu uključeno održavanje i osiguranje te da od Hypo leasinga naplaćuju penale za vrijeme koje vlakić ne vozi ili kada je u kvaru. Kolika je rata leasinga, napamet nije znao.