U Zagrebu je od početka ove godine do 6. srpnja ostvareno 14 posto više turističkih noćenja nego u isto vrijeme 2020., a samo u lipnju noćenja je bilo sto posto više nego u istom lanjskom mjesecu, doznaje se iz TZGZ-a.
"Raduje nas da Zagreb bilježi pozitivne turističke rezultate, a posebice što su turisti iz SAD-a i u svibnju i u lipnju bili prvi po rezultatima među strancima, što pokazuje tendenciju opravka udaljenijih tržišta. No, znamo da će za potpuni oporavak turizma nakon pandemije trebati nekoliko godina te stoga fokus stavljamo na održivi i regenerativni turizam kroz adekvatnu strategiju razvoja zdravstvenih aspekata boravka", rekla je za Hinu direktorica Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) Martina Bienenfeld.
Najviše domaćih turista, pa Talijana, iz SAD-a i Njemačke
Porasti noćenja u prvih šest mjeseci i šest dana srpnja od 14 posto rezultat su više od 455 tisuća noćenja, koja je ostvarilo više od 181 tisuća turista koji su došli u Zagreb ili njih 3 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.
Podaci TZGZ-a pokazuju i da su strani turisti do 6. srpnja ove godine ostvarili i većinu noćenja ili 296 tisuća, što je 9 posto više nego lani. Veći porast noćenja, od 24 posto, na 159,2 tisuće, imali su i domaći turisti, koji su u Zagrebu ostvarili i najviše noćenja, a slijede ih Talijani, turisti iz SAD-a, Njemačke i BiH.
I samo u lipnju domaći su turisti u Zagrebu ostvarili najviše noćenja, zatim turisti iz SAD-a, Njemačke, Poljske i Italije. Ukupno je u lipnju Zagreb posjetilo gotovo 47 tisuća turista ili 95 posto više nego u lipnju 2020., dok je ostvarenih 105,3 tisuće noćenja porast od 100 posto, u čemu su domaća noćenja rasla za 31 posto, a strana za čak 144 posto.
Od ukupnog broja ostvarenih noćenja u prvoj polovici godine, 51 posto noćenja ostvareno je u hotelima, 41 posto u privatnom smještaju, dok je u hostelima ostvareno oko 9 posto, što u TZGZ-u drže posljedicom pandemije i epidemioloških mjera koje su pridonijele i novim preferencijama gostiju.
Fokus na zdravlje, sigurnost, odgovornost, sport, kulturu i digitalne nomade
"TZGZ ove godine provodi dva velika projekta da bi se svi gosti Zagreba mogli osjećati sigurno - vikend testiranja stranih turista (od travnja) i cijepljenje zaposlenih u gradskoj turističkoj industriji u svibnju i lipnju u suradnji s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo Dr. Andrija Štampar. Time zagrebačkoj turističkoj industriji olakšavamo organizaciju boravka turista u gradu i šaljemo poruku o Zagrebu kao odgovornoj i sigurnoj destinaciji koja spremno dočekuje posjetitelje", naglašava Bienenfeld.
Događanja i manifestacija u Zagrebu je manje nego prije pandemije, a i sva koja priprema TZGZ u suradnji s partnerima su, kako kaže, "neinvanzivnog karaktera, da se odvijaju sukladno epidemiološkim mjerama te da se građani i gosti osjećaju ugodno i sigurno".
Kroz projekte "Ulični triptih", "Pimp my pump", "Okolo" i "Mali Zagreb" nastoje pak podići svijesti i educirati da sprej, kist i urbani izričaj na fasadama i javnim prostorima ne moraju uvijek biti vandalizam, već mogu stvoriti istinsku vizualnu umjetnost.
Najavljuje da će uskoro putem novih internetskih stranica predstaviti i ponude i mogućnosti za sportski turizam u Zagrebu, a podsjeća i na nedavno pokrenut projekt za digitalne nomade "Digital Nomad Ambassador", u sklopu kojeg će uz ostalo do kraja ove godine imenovati i ukupno šest pobjednika za zagrebačke ambasadore digitalnih nomada.
Njih će birati po jednog za svaki mjesec u idućih šest mjeseci u suradnji sa agencijom Saltwater Nomads, portalom Total Croatia News i udrugom Digital Nomad Association Croatia, a odabrani ambasadori imaju osiguran besplatan smještaj mjesec dana u Zagrebu i druge pogodnosti.
"Prva ambasadorica, za srpanj, komunikacijska stručnjakinja Veronica Mulhall iz SAD-a već je u Zagrebu, i svime time poručujemo da je Zagreb spreman i za digitalne nomade, što smatramo i sjajnom prilikom za pozicioniranje Zagreba kao idealne destinacije za poslovanje i život", ističe Bienenfeld.
Suradnja sa TZ Zagrebačke i Krapinsko-zagorske županije
Od promotivnih aktivnosti, istaknula je suradnju s Turističkom zajednicom Zagrebačke županije u kampanji "Blizu grada, blizu srca/Around Zagreb", koju ocjenjuje uspješnom jer je do sada privukla više od 37 milijuna prikaza oglasa i 50.000 pregleda s raznih tržišta.
"Tu ćemo kampanju i platformu proširiti u kolovozu i kroz suradnju sa Krapinsko-zagorskom županijom, nastavljajući promicati boravak na otvorenom, u zelenilu i prirodi, s posebnim fokusom na gastronomiju te na zdravlje, sport, sigurnost, održivost i kompatibilnosti ponude Zagreba i okolice. Nastavit ćemo to promovirati i na stranim tržištima", kaže Bienenfeld.
Zaključuje da su zbog svih mjera olakšavanja putovanja, uključujući i cijepljenje i covid potvrde, ali i mnoge najavljene avio linije za Zagreb te druge poslovne i turističke najave, očekivanja od ove turističke godine i u Zagrebu, kao i u cijelom hrvatskom turizmu, veća od lanjskih.