ZIMSKI TURIZAM U ISTRI

Zajednički skucali 50 tisuća eura za Severinu!

03.01.2015 u 08:00

Bionic
Reading

Novogodišnjim feštama na gradskim trgovima u Istri ispraćena je stara i dočekana nova 2015. godina. Vrlo hladno vrijeme s temperaturama u minusima na većem dijelu poluotoka baš na Silvestrovo, očekivano, nije odveć utjecalo na vedro raspoloženje gostiju i domaćina. Provjerili smo je li ova zimska sezona u Istri bila možda bolja nego ranije te je možda pokazatelj trenda da je i na obali moguće održati cjelogodišnju turističku sezonu

Naime, novogodišnji i božićni blagdani za turističke djelatnike kruna su dobro odrađene sezone, a prema podacima iz hotelijersko-turističkih kuća, agencija i Turističkih zajednica, domaći gosti u manjoj mjeri odabiru zimski blagdanski ugođaj na moru, dok je Istra i nadalje naročito atraktivna strancima iz obližnjih destinacija. Tako su i za ove blagdane najbrojniji bili gosti iz Austrije, Italije, Njemačke i Slovenije.

Očekivani turistički promet na razini je prošlogodišnjih blagdana, a to je 17 tisuća gostiju i 40 tisuća noćenja, no točni podaci, pa i oni financijski, znat će se nakon blagdana Sveta tri kralja – 6. siječnja. Hladno vrijeme s niskim temperaturama nije odlučujući faktor, no moguće da je imalo utjecaja na manji broj individualnih gostiju koji su planirali doček Nove u vlastitoj režiji. Hotelski gosti većinom su boravili na moru od 24. prosinca do 2. siječnja, no dosta potražnje je bilo i za dvodnevnim i trodnevnim novogodišnjim paketima, a budući da su hotelijeri zarana pripremili i oglasili atraktivnu ponudu blagdanskih aranžmana, ni uspjeh nije izostao.

Iako hotelijeri uglavnom vole zadržati goste u svojoj kući, pohvalan je primjer Poreča gdje su dvije najveće i konkurentske hrvatske turističke tvrtke Valamar Riviera i Plava laguna, uz Grad Poreč i Turističku zajednicu, u jednakim omjerima participirale u financiranju dočeka Nove godine na gradskom trgu uz nastup Severine, što je stajalo 50 tisuća eura.

U Plavoj laguni prošle godine su od 24. prosinca do 3. siječnja ostvarili 8.500 noćenja, dok ove godine računaju s 3.500 noćenja više u istom periodu. Odnosno, hoteli Laguna Parentium, Laguna Molindrio, Laguna Istra i Laguna Materada ugošćuju oko 12 tisuća gostiju, najvećim dijelom iz Njemačke, Italije, Švicarske, Slovenije i Hrvatske.

'Cijene novogodišnjih aranžmana u blagdanskom terminu kretale su se od 68 eura po osobi dnevno u hotelu Laguna Parentium s četiri zvjezdice te od 45 eura po osobi dnevno u hotelu s tri zvjezdice Laguna Istra. Gostima se nudila opcija rezerviranja posebne novogodišnje večere, uz živu glazbu u hotelu. Dakako, i mogućnost odlaska na koncert Severine na porečkom Trgu slobode, gdje je najluđu noć u godini provelo više tisuća Istrana i gostiju.

'Rezimirajući ovu poslovnu godinu, možemo zaključiti da je bila vrlo zahtjevna te da je ostvaren rezultat u prihvatljivim okvirima', kaže šef odjela marketinga u Plavoj laguni Dino Mates.


U putničkoj agenciji Kompas kažu da su Poreč, Umag i Rovinj bile naročito tražene destinacije za ove blagdane, a u Poreču se tražio i krevet više.

'Nažalost, u Poreču nema dovoljno otvorenih hotela, tako da za neke goste nismo uspjeli pronaći adekvatni smještaj. Koncert Severine je zasigurno bio mamac za dio gostiju koji su odabrali baš Poreč za svoju novogodišnju destinaciju, naravno za domaće goste, jer strancima – ako nisu Slovenci ili državljani Bosne i Srbije, takav event ne znači previše.

Generalno se za novogodišnje blagdane traži smještaj u hotelima više kategorije koji imaju i dodatne sadržaje kao što su bazeni, wellness, igraonice za djecu, što je normalno jer se ne može računati na dug boravak na otvorenom.

Snijeg i zahlađenje su definitivno bili presudni da je dio potencijalnih putnika odlučio ostati kod svoje kuće na toplom zbog straha od zatvorenih cesta i drugih nepogoda na putu', kazala je Kompasova voditeljica Odjela bookinga Aleksandra Pukšar.

Dodaje da su cijene aranžmana bile izuzetno povoljne, već od tisuću kuna po osobi za tri dana ili dvije noći, kao na primjer u Umagu, dok su se na opatijskoj rivijeri cijene smještaja kretale već od 645 kuna za tri noći u Lovranu.

'Što se tiče ocjene turističke godine 2014., mi u Kompasu Zagreb znamo da je godina mogla biti i puno bolja, no kako smo na samom kraju godine, okrenuti smo više prema novoj 2015. u kojoj se nadamo pozitivnim indeksima i porastu broja gostiju i prihoda', rekla je Pukšar.


U Arenaturistovom hotelu Park Plaza Histria najbrojniji su za blagdane bili Austrijanci, Nijemci i Talijani, dok slovenski i domaći gosti bilježe manje brojke. Prema riječima direktorice marketinga Manuele Kraljević, najvećim dijelom se radi o gostima srednje dobi te su u hotelu imali u ponudi novogodišnje aranžmane s klasičnom glazbom i latinskoameričkim plesovima. Gostima je naročito atraktivan bazen sa slanom vodom, koji je jedan od najvećih u Istri, te relax zone i saune, a hotel se može pohvaliti i s četiri sale za masaže. Za trodnevni ili četverodnevni paket s novogodišnjom gala večerom, gosti hotela Park Plaza Histria izdvojili su od 250 do 320 eura.

Arenaturist je u ovoj godini imao veliki investicijski projekt u Medulinu – obnovu hotela Park Plaza Belvedere s 450 soba. Ti kapaciteti, budući da je obnovljeni hotel otvoren sredinom lipnja, dijelom su falili u našim ukupnim brojkama, no nakon otvaranja hotela uspjeli smo to u fizičkom poslovanju nadoknaditi. U hotel Park Plaza Belvedere uloženo je 17 milijuna eura te je nivo smještaja i usluge s ranije dvije podignut na četiri zvjezdice.

Moram reći, osjetili smo utjecaj povećanja PDV-a, no unatoč kiši i svemu što nas je u ovoj godini dotaknulo, uspjeli smo sve nadoknaditi prvenstveno pospješenjem posezone', zaključuje Kraljević podsjetivši da se izrazito kišni srpanj odrazio na poslovanje kampova, no na sreću i zadovoljstvo istarskih turističkih djelatnika, dugi kišni period nije se odrazio na poslovanje u čvrstim objektima.

Zimska sezona u Istri 2014/2015. očito nije bila loša, nije zabilježen podbačaj, ali ni napredak u odnosu na ranije sezone, tako da se na žalost još ne može govoriti o ozbiljnijim pokazateljima da se naša udarna turistička sezona počinje rasprostirati na cijelu godinu.