POTPISANA DEKLARACIJA

Završila UNWTO konferencija o turizmu i medijima

13.09.2011 u 20:18

Bionic
Reading

Potpisivanjem Zagrebačke deklaracije o pozicioniranju turizma u medijima danas je završila Prva međunarodna konferencija Svjetske turističke organizacije (UNWTO) o turizmu i medijima, koja je u organizaciji UNWTO-a i Ministarstva turizma te u suorganizaciji hrvatske Vlade u dva dana u zagrebačkom Hotelu Westin okupila blizu 500 sudionika iz 50 zemalja svijeta

Deklaraciju, koja je utvrdila pet glavnih smjerova suradnje turizma i medija s ciljem jačeg pozicioniranja turizma u medijskim planovima, u ime UNWTO-a potpisao je njegov glavni tajnik Taleb Rifai, a u ime hrvatske Vlade ministar turizma Damir Bajs

Među glavnim smjerovima suradnje turizma i medija naznačeni su kreiranje aktivnog dijaloga između javnog i privatnog sektora te medija s naglaskom na plasiranje kvalitetnih informacija, kao i pozicioniranje turizma u medijima kao pokretača ekonomskog rasta, zapošljavanja i održivog razvoja.

Mediji mogu praćenjem turizma i potporom aktivnosti UNWTO-a pomoći i u osvješćivanju javnosti i poslovnog sektora o vrijednosti turizma, stoji u Deklaraciji.

Ocjenjujući samu konferenciju uspješnom i zahvalivši se jedan drugome Rifai i Bajs su na vrlo dobro posjećnoj konferenciji za medije naglasili i kako je odaziv sudionika iz turizma i medija iz cijelog svijeta bio iznad očekivanog, što potvrđuje ispravnost odluke o njenoj organizaciji i to baš u Zagrebu.

Istaknuvši da razvoju hrvatskog turizma treba odati priznanje jer je postao važan sektor za nacionalnu ekonomiju, Rifai je zahvalio hrvatskoj Vladi i ministru Bajsu na sjajnoj organizaciji. Medijima je poručio da mogu pridonijeti izgradnji mosta suradnje s turizmom koji je sve važniji za živote ljudi iako to javnost ne doživljava uvijek tako.

Naglasivši da je ta konferencija prva o turizmu u Hrvatskoj na svjetskoj razini, ministar Bajs zahvalio jer brojnim stranim i domaćim novinarima koji su je pratili kazavši da je hrvatski turizam važan za nacionalnu ekonomiju čineći 15 posto BDP-a i znatno pridonosi zapošljavanju.

I on je kazao da mediji mogu pridonijeti boljem razumijevanju turizma kao i komunikaciji s javnošću, posebno o važnosti javno-privatnog partnerstva.

Odgovarajući na brojna pitanja stranih novinara o hrvatskom turizmu Bajs je kazao da će ova godina prema očekivanjima završiti s gotovo 11,5 milijuna turista, od kojih je oko 90 posto stranih, te s više od 57 milijuna noćenja.

To će biti porasti u odnosu na prošlu godinu, čime će Hrvatska zadržati svoju poziciju među prve dvije-tri zemlje na Mediteranu, ali i godinu završiti s oko milijun gostiju više nego do sada najuspješnije pretkrizne 2008.

Glavnim izazovima za hrvatski turizam označio je svrstavanje u društvo najboljih, dalji rad na podizanju kvalitete, što je bio cilj i zadnje tri-četiri godine, kao i skori ulazak Hrvatske u EU te regionalne projekte.