Globalno izvješće PwC-a pokazuje da sektor financijskih usluga zaostaje za ostalim sektorima kada je riječ o potpori napredovanja žena na više pozicije
U izvješću je utvrđeno da 54 % žena koje rade u sektoru financijskih usluga smatra da je njihova kategorija različitosti prepreka napretku karijere u njihovim organizacijama, u usporedbi s 45 % žena u drugim sektorima. Gotovo polovina (43 %) žena koje rade u sektoru financijskih usluga diljem svijeta bile su žrtvama neprikladnog izražavanja, uvreda i maltretiranja, u odnosu na prosjek od 34 % u drugim sektorima.
Izvješće također izražava zabrinutost zbog utjecaja uredskih politika namijenjenih podršci zaposlenim majkama. Gotovo 60 % majki u sektoru financijskih usluga smatra da se njih nitko ne sjeti kad je u pitanju napredovanje u karijeri nakon povratka na radno mjesto. Više od polovine smatra da, iako na njihovom radnom mjestu postoje politike poput fleksibilnog radnog vremena, one u praksi nisu dostupne (52 %) ili bi imale negativne posljedice kad bi bile korištene (51%).
U sklopu istraživanja Seeing Is Believing: clearing the barriers to women's progress in financial services na globalnoj je razini intervjuirano 290 žena u dobi od 28 do 40 godina koje rade u sektoru financijskih usluga. Ovaj uzorak iz sektora financijskih usluga dio je globalnog istraživanja koje je obuhvatilo 3.627 žena zaposlenih u svim sektorima.
Izvješće je također utvrdilo pozitivne znakove napretka unutar sektora. Više od 60 % žena kaže da su zaradile promaknuće u posljednje dvije godine, u usporedbi s manje od polovine sudionika iz svih ostalih industrija. Više od 80 % žena koje rade u sektoru financijskih usluga vjeruje u svoju sposobnost vodstva i ispunjavanja karijernih ciljeva.
'Ovo izvješće naglašava da se sektor financijskih usluga na globalnoj razini suočava s ključnim trenutkom u smislu podrške rodnoj različitosti. Organizacije se suočavaju s generacijskom skupinom koja je najsamopouzdanija i najambicioznija do sada u pogledu svojih sposobnosti rukovođenja.
Međutim, stječe se dojam da se mnogi poslodavci ne uspijevaju prilagoditi izazovu i poduzeti proaktivne korake za smanjenje prepreka. Iako je jaz između zarade muškaraca i žena relativno mali do njihovih kasnih dvadesetih godina, znatno se povećava do četrdesetih godina života. Stoga je ključno razumjeti potrebe i zabrinutosti ove skupine, pogotovo kako bi organizacije mogle poduzeti praktične korake za rješavanje tog nedostatka.
Takva generacijska promjena trebala bi se promatrati kao prilika za postizanje ravnopravnosti spolova u sektoru financijskih usluga, odnosno prilika za povećanje različitosti, uključenosti i koristi koje iz toga proizlaze. Međutim, ako se ta prilika ne iskoristi, taj bi se sektor u budućnosti mogao suočiti s ozbiljnim izazovima kada je u pitanju privlačenje i zadržavanje kadrova', izjavio je Jon Terry, PwC-ov globalni voditelj usluga savjetovanja za ljudske resurse u sektoru financijskih usluga.