Prema drugoj studiji Mastercard Index of Women Entrepreneurs (MIWE), žene poduzetnice bolje napreduju na razvijenijim tržištima. Za razliku od poduzetnica na tržištima u razvoju, imaju pristup različitim resursima i mogućnostima, uključujući pristup kapitalu, financijskim uslugama i akademskim programima. Index je pokazao i da buduće i trenutne poduzetnice širom svijeta nastavljaju napredovati usprkos rodnim kulturnim predrasudama koje rezultiraju značajnim zaprekama kad je riječ o unapređenju poslovanja
Index je pratio napredak i postignuća žena poduzetnica i vlasnica poduzeća na 57 tržišta, obuhvaćajući pet geografskih regija – Aziju i Pacifik, Europu, Latinsku Ameriku, Bliski istok i Afriku te Sjevernu Ameriku.
„Žene poduzetnice postigle su znatne korake naprijed kao vlasnice poduzeća širom svijeta, no još uvijek su na putu da ostvare svoj puni potencijal. Vjerujemo da privlačenjem pozornosti na ovu temu možemo dodatno podržati žene i osnažiti ih kako bi uspješno vodile poduzeća te imale bogatiji, ispunjeniji život”, izjavila je Martina Hund-Mejean, financijska direktorica u kompaniji Mastercard.
Mastercard Index of Women Entrepreneurs tako otkriva 10 vodećih tržišta koja pružaju najbolje uvjete i mogućnosti za žene kako bi se ostvarile kao uspješne poduzetnice:
1. Novi Zeland – 74,2 6. Portugal – 69,1
2. Švedska – 71,3 7. Australija – 68,9
3. Kanada – 70,9 8. Belgija – 68,7
4. Sjedinjene Američke Države – 70,8 9. Filipini – 68,0
5. Singapur – 69,2 10. Ujedinjeno Kraljevstvo – 67,9
Razvijena tržišta sa snažnim uvjetima koji omogućuju razvoj nisu imuna na kulturalnu pristranost prema ženskom poduzetništvu. Tako su rezultati pokazali da u Novom Zelandu društvo slabije prihvaća poduzetnice. Usprkos ovim okolnostima, žene vlasnice poduzeća su se u toj zemlji su prihvatile izazov i zauzele prvo mjesto na Indexu drugu godinu zaredom.
Index također sugerira kako mogućnost za poduzetništvo nije nužno usklađena s tempom gospodarskog razvoja tržišta. Tržišta u nastajanju kao što su Gana (46,4 posto), jedno od tri novo dodana tržišta na Indexu, zajedno s tržištem države Malavi i Nigerijom-Ugandom (33,8 posto) te Vijetnamom (31,3 posto) pokazala su da imaju veću stopu žena koje su vlasnice poduzeća u usporedbi s razvijenim tržištima. Žene na tim tržištima smatraju se poduzetnicama koje se za to odlučuju iz nužde za preživljavanjem, a imaju problem s nedostatkom financijskog kapitala i pristupom uslugama koje bi im olakšale poslovanje.
Tako je utvrđeno vodećih 10 tržišta na kojima je udio žena koje su vlasnice poduzeća najveći u odnosu na ukupan broj svih vlasnika poduzeća:
1. Gana – 46,4% 6. Vijetnam – 31,3%
2. Rusija – 34,6% 7. Poljska – 30,3%
3. Uganda – 33,8% 8. Španjolska – 29,4%
4. Novi Zeland – 33,0% 9. Rumunjska – 28,9%
5. Austrija – 32,1% 10. Portugal – 28,7%
„Uoči Međunarodnog dana žena, nadamo se da rezultati studije mogu poslužiti kao podsjetnik za vlade i organizacije da daju podršku ženama koje su vlasnice poduzeća i to od veće financijske uključenosti do šireg pristupa obrazovanju“, rekla je Ann Cairns, predsjednica za međunarodna tržišta u kompaniji Mastercard.