Do 2013. ili sedam godina ranije od prvobitnih prognoza u europskim zračnim lukama 50 posto ukupnog prometa ostvarivat će niskotarifni avio prijevoznici ili tzv. low cost carrieri, slijedom čega te luke, pa tako i hrvatske zračne luke, očekuje prilagodba poslovnih modela tim prijevoznicima i njihovim uvjetima, uz istodobno osiguravanje tradicionalnih usluga 'klasičnim' avioprijevoznicima
Poručio je to na današnjoj konferenciji za novinare u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture generalni direktor Udruge europskih zračnih luka (ACI Europe) Olivier Jankovec, koji je u Zagreb stigao iz Dubrovnika gdje je od 15. do 17. ožujka održana konferencija o europskim malim i srednjim aerodromima.
Naglasivši da je kriza i promjena navika putovanja u zračnom prijevozu ubrzala prognozu i očekivanja europskih zračnih luka (do 2013.), Jankovec je kazao da te luke čeka i prilagodba cjenovne politike 'low cost' modelu, kao i veća poduzetnost u poslovanju kako bi zadovoljile potrebe i želje putnika, ali i održale odnosno poboljšale svoje poslovanje.
Prošle su godine, naveo je, zbog krize europske zračne luke izgubile oko 100 milijuna putnika, poslovale s manjim prihodima te bile suočene s otežanim pristupom bankama i rezanjem troškova, dok za ovu godinu vjeruju u nešto bolji rezultat, ali opet uz prilagodbu 'low cost' modelu.
Za hrvatske zračne luke, koje je kao i nastojanja hrvatske Vlade u usklađivanju hrvatskog s EU zakonodavstvom u tom području pohvalio, kazao je da je sada pravi trenutka da se prilagode tom modelu, tim više što, kako smatra, imaju velike potencijale, posebno za zračno i tzv. turističko povezivanje jugoistočne Europe preko Hrvatske s ostalim dijelovima Europe.
Slično smatra i državni tajnik za promet Dražen Breglec koji je najavio da bi se do kraja ove godine trebalo odlučiti o smjeru razvoja svih sedam hrvatskih zračnih luka (u kojima država ima 55 posto vlasništva, a ostalih 45 posto lokalne uprave).
Istaknuvši da su hrvatske zračne luke spremne za poslovne iskorake, pa i konkretniju prilagodbu poslovanja navedenom 'low cost' modelu, direktor Zračne luke Zagreb Tonči Peović (ujedno i dopredsjednik Udruge malih i srednjih aerodroma-SMAG, osnovane u sklopu ACI Europe) vjeruje kako će te luke ove godine nakon lanjskog pada prometa uspjeti ostvariti poraste. Iako su trendovi u prvim mjesecima ove godine negativni dobre najave za ostatak godine, i posebno turističku sezonu, temelj su tog uvjerenja.
Za zagrebačku Zračnu luku kazao je da su ove godine za 10 posto snizili cijene za 'low cost carriere', kao i da su već do sad ove godine od njih šest dobili više od devet ruta prema europskim odredištima. Pregovaraju s još nekima, a istodobno rade na unutarnjem restrukturiranju tvrtke uz nastavak investicija u postojeći putnički terminal i pistu.