DIZAJN

Namještaj iz Tešnja ukras interijera u Dubrovniku, Londonu, Parizu, Santo Domingu, Miamiju...

29.01.2022 u 08:43

Bionic
Reading

Pandemijske godine stubokom su utjecale na životni stil i navike potrošača, zaglavljenih u svojim domovima u kojima su do relativno nedavno provodili tek večeri ili vikende. Lišeni mogućnosti putovanja, obeshrabreni ograničenjima te primorani na rad iz improviziranih kućnih „ureda“, ljudi su svoj poslovni, obiteljski i društveni život počeli formirati u svoja četiri zida.

Ne čudi stoga što su taj prostor poželjeli učiniti još ugodnijim, funkcionalnijim i estetski dojmljivijim, u čemu važnu ulogu, dakako, ima - namještaj. U prilog tome govore i podaci o znatnom porastu potražnje za namještajem i proizvodima za uređenje doma. Pritom treba naglasiti jedan detalj: kupci se sve češće okreću kvalitetnom i dugotrajnom dizajnerskom namještaju.

To nam potvrđuje i Silva Mikelić, magistrica dizajna i direktorica hrvatske podružnice globalno priznatog brenda Artisan, sa sjedištem i proizvodnim pogonima u Tešnju u Bosni i Hercegovini. Ovaj renomirani proizvođač ručno izrađenog visokokvalitetnog namještaja od masivnog drveta, koji se prije 15 godina razvio iz stolarske radionice obitelji Ćostović, danas se može pohvaliti kako svojim namještajem oprema dućane Louisa Vuittona i Hermèsa te brojne luksuzne hotele i restorane diljem svijeta.

Vjerojatno ste se susreli s njihovim apsolutnim bestselerima poput stolice Neva, čiji dizajn potpisuje Regular Company iz Zagreba, ili stolom Latus, sarajevskog dizajnera Saliha Teskeredžića, koji su u svijetu apsolutni hit. No, mimo inozemnog tržišta, u posljednjih se godinu dana osjeća znatan porast potražnje za njihovim proizvodima upravo na domaćem tržištu, i to od strane krajnjih kupaca.

- Taj se fenomen djelomično može objasniti činjenicom da su ljudi više ostajali doma i ulagali u prostor u kojem borave, ali i time da su novac koji su uštedjeli na sadržajima koji im nisu bili dostupni, poput putovanja, poželjeli uložiti u nešto vrijedno. Porasla je prodaja nekretnina, automobila, zemljišta, pa tako i kvalitetnog namještaja, onog koji služi „za generacije, objašnjava Silva.

Artisan setting Latus_Neva (2)
  • Artisan setting Tara_Neva
  • Cloud apartment, Dubrovnik, Croatia 9 (1)
  • Lana mirror, walnut, A03, 1
  • Luna mirror, walnut, A03, 1 (2)
  • Private house in Belgium
    +6
Artisan Tešanj Izvor: Artisan Tešanj / Autor: Promo

U ponudi se nalazi oko 150 proizvoda, stolova, stolaca, komoda, kreveta i lampi, koje karakterizira funkcionalan i svevremenski dizajn, izrazito oblih i mekanih linija. Do sada su surađivali s dvadesetak regionalnih i svjetskih dizajnera, a od sličnih proizvođača razlikuju se i po tome što ne inzistiraju na renomiranim dizajnerskim imenima već svakom talentiranom kreativcu nude priliku da se iskaže.- Na tjednoj bazi stižu nam nacrti iz cijelog svijeta. Prijedloge dizajna koje dobivamo, nakon odobrenja kreativnog tima, šaljemo na daljnji razvoj u naš tehnički odjel. Neovisno radi li se o renomiranom dizajneru ili početniku, svatko ima jednaku priliku. Time omogućavamo i mladim dizajnerima da se afirmiraju , zaključuje Silva.

Upravo po tom principu prošle je godine i ona sama dizajnirala dva zidna ogledala koja svojim oblikom podsjećaju na mjesec - Lanu i Lunu. Njihove su čiste linije te kombinacija ljepote i funkcionalnosti oduševile vlasnike pa su tako uvršteni u prošlogodišnju kolekciju. Za Lanu je već osvojila i međunarodnu nagradu BigSEE Wood Design Award.

- Ogledalo Luna inspirirano je savršenim oblikom prirode, mladim Mjesecom koji nas oduvijek fascinira svojom snagom i jednostavnošću, dok ogledalo Lana savršenstvom oblika zatvorenih krivulja koje se svojom asimetričnošću poigravaju s formom tradicionalnog okruglog ogledala, dočarava nam Silva koncept svojih proizvoda, koji su itekako dobro prihvaćeni na tržištu.

Preko 90 posto prodaje Artisanovog namještaja završi u inozemstvu, od europskih zemalja najviše u Belgiji, Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj. Prodaju se i u Americi, Australiji, Kanadi, Hong Kongu, Tajvanu i Kini, s naglaskom na Južnu Koreju koja je njihovo najjače tržište.Politika poslovanja je takva da se proizvodi ne mogu neposredno kupovati online, pa uz sestrinske firme u Beogradu i Zagrebu, diljem svijeta posluju prodajni predstavnici Artisan namještaja.

- Svaki od njih obavezno mora imati izložbeni salon, u kojem kupci mogu razgledati i opipati komade. Naš se namještaj, naime, treba osjetiti rukama. I zaista, kad god ga izložimo na sajmovima, ljudi se nesvjesno zaustavljaju i jednostavno imaju potrebu dodirivati ga, smije se Silva.

Iako prisutni na globalnom tržištu, kompletan proces proizvodnje - od piljenja trupaca, do obrade i realizacije krajnjeg proizvoda – odvija se isključivo u pogonima u Tešnju. Na taj način održavaju strogu kontrolu kvalitete proizvoda.

Danas se njihov namještaj nalazi u desetak vrhunskih restorana s Michelinovim zvjezdicama, poput Ox&Klee u Kölnu, Harvest u Sankt Peterburgu, Marsan u Parizu, Hot May Pot Pot u Londonu, Ajula u Santo Domingu, Kulm country club u St. Moritzu i drugim. U Hrvatskoj su opremili vrhunski restoran San Canzian u Bujama, a njihovi se komadi mogu pronaći i u lošinjskom Boutique Hotel Alhambra, splitskoj rezidenciji Central Park ili dubrovačkom hotelu Vrtovi sunca.