Ministrica kulture Andree Zlatar Violić i gradonačelnika grada Splita Ive Baldasara sastali su se danas u Ministarstvu radi pobune u Splitu uzrokovane imenovanjem Senke Bulić ravnateljicom Splitskog ljeta, a nakon zatvorenog sastanka poslali su zajedničko priopćenje
Na današnjem sastanku u Ministarstvu kulture, na kojem su sudjelovali gradonačelnik grada Splita Ivo Baldasar, zamjenik gradonačelnika Goran Kovačević i savjetnik za kulturu i znanost Igor Baković te ministrica kulture Andrea Zlatar Violić i zamjenik ministrice Berislav Šipuš, raspravljalo se o stanju HNK u Splitu, kulturi grada Splita te situaciji vezanoj uz festival Splitsko ljeto, priopćili su iz Ministarstva. Taj sastanak nastao je nakon višetjedne splitske pobune zbog imenovanja ravnateljice Splitskog ljeta.
Podsjetimo, odluka o čelnom čovjeku Splitskog ljeta Splićanima je sporna iz niza razloga: od 'samovolje' - jer se ministrica o tome nije ni konzultirala s ljudima na terenu - do brojnih organizacijskih i financijskih problema koji time nastaju. Ovu manifestaciju je, naime, u pedeset godina njezine povijesti uvijek vodio intendant splitskog HNK-a, što je i logično jer se ona potpuno naslanja na program kazališta i predstavlja produljenje kazališne sezone. Tek u doba gradonačelnika Željka Keruma i intendanta Duška Mucala funkcije su razdvojene, no tada su nastali i golemi troškovi i dugovi koji se još uvijek saniraju.
Na današnjem sastanku postojeći nesporazumi su definirani te se predlažu tri modela upravljanja Splitskim ljetom u duljem vremenskom periodu do 2020. godine, a s obzirom na izradu kulturne strategije grada Splita i njegove kandidature za Europsku prijestolnicu kulture te pozicije festivala Splitskog ljeta u cijeloj perspektivi.
U raspravi su istaknute važnost umjetničke kvalitete i razvoja HNK u Splitu i festivala Splitskog ljeta prema nacionalnim i međunarodnim standardima. Tri modela koja su iznesena su: Potpuno vezivanje Splitskog ljeta uz HNK u Splitu, na način da je Splitsko ljeto četvrta umjetnička komponenta HNK uz Dramu, Operu i Balet sa umjetničkim ravnateljem, dorađen važeći model s uvođenjem umjetničkog izbornika (dosadašnji ravnatelj) i jasno definirana uloga intendanta. U tom modelu inzistira se na jačanju uloge festivalskog Vijeća koje u potpunosti mora prihvatiti program s jasnim proračunskim stavkama kako ne bi došlo do miješanja funkcija i odgovornosti.
S obzirom na perspektivu grada Splita da dobije status županije te budućeg otvaranja Koncertne dvorane koju zajednički financiraju Ministarstvo kulture i grad Split, ovaj treći model nudi potpuno pravno osamostaljivanje festivala Splitsko ljeto kao posebne institucije koje u suradnji s upravom Koncertne dvorane preuzima financijsku i organizacijsku odgovornost, a Splitsko ljeto zadržava umjetničkog izbornika. Također, ovaj model pretpostavlja uključivanje svih kulturnih aktera u Splitu u program Splitskog ljeta naglašavajući ulogu nezavisne scene, priopćeno je iz Ministarstva koje će u roku od sedam dana izraditi nacrte ovih prijedloga te ponovo na zajedničkom sastanku s predstavnicima grada Splita razmotriti te prijedloge.