Opsežna monografija 'Ivan Picelj - grafičke mape' Snježane Pintarić i Slavice Marković u izdanju Kabineta grafike HAZU predstavljena je u Akademijinoj Knjižnici. Monografija obuhvaća 11 Piceljevih grafičkih mapa i serija, od prve 'Picelj' iz 1957. do posljednje 'Ulmske varijacije' iz 2006, s ukupno 116 grafičkih listova realiziranih tehnikom serigrafije
Picelj je bio kompleksna umjetnička osobnost - slikar, grafičar, kipar, dizajner, jedan od pionira serigrafije u Hrvatskoj te njezin zagovornik i dosljedan korisnik tijekom cijeloga radnog vijeka, istaknuo je predsjednik HAZU, akademik Zvonko Kusić. Picelj s Aleksandrom Srnecom i Vjenceslavom Richterom utemeljuje 1951. grupu EXAT koja se zalaže za nov pristup umjetnosti, podsjetio je Kusić.
Ostavio je antologijska djela koja se čuvaju u najprestižnijim muzejima i galerijama suvremene umjetnosti u zemlji i svijetu te je jedan od umjetnika koji je ostao vjeran serigrafiji i nikada nije prihvatio računalnu grafiku, istaknuo je Kusić.
Autorica uvodnog teksta u monografiji Snježana Pintarić istaknula je da su pedesete i šezdesete godine prošlog stoljeća iznimno važne za razvoj hrvatske suvremene umjetnosti tijekom kojih dolazi do niza promjena na području likovnog života. Velika zasluga za to pripada Ivanu Picelju, zagovorniku i predstavniku geometrijske apstrakcije kao jedne od manifestacija tog novog pogleda na svijet umjetnosti. Picelj je ključna figura toga razdoblja, ističe Pintarić napominjući da je njegova prisutnost na hrvatskoj i inozemnoj sceni punih 60 godina iznimno važna. Ostavio je neizbrisiv trag ne samo u različitim područjima umjetničkog stvaralaštva, već i na kulturnoj sceni Zagreba te u povijesti naših muzejskih institucija, posebice Muzeja suvremene umjetnosti (MSU), čiji je vizualni identitet oblikovao dug niz godina, istaknula je Pintarić.
Piceljevo stvaralaštvo podijelila je u četiri cjeline, počevši od grafičke mape 'Picelj' iz 1957. Karijeru je počeo 1948, otkad s Vjenceslavom Richterom, Zvonimirom Radićem i Aleksandrom Srnecom radi na produkciji i izložbenih paviljona u zemlji i inozemstvu. Piceljev prvi nastup događa se 1952, kada u svom stanu organizira izložbu slikara članova grupe EXAT 51. Te godine s Rašicom Srnecom sudjeluje na izložbi VII. Salon des Realites Nouvelles u Parizu.
Drugi dio 'Unutar strukture' obrađuje vrijeme 60-ih i 70-ih godina, kada Picelj djeluje u pokretu Nove tendencije čiji je bio pokretač i najaktivniji član. Treći dio pod nazivom 'Izazov suvremenosti' u znaku je konceptualne umjetnosti koju su označile njegove mape grafika 'Remember'. To je vrijeme kad Picelj svoja djela posvećuje velikanima svjetske avangarde Mondrianu, Maljeviču i Rodchenku. Četvrto razdoblje 'Uokvirena boja' posvećeno je Piceljevim grafikama 'Varijacije'
Slavica Marković, ravnateljica Kabineta grafike HAZU, smatra ga bardom hrvatske umjetnosti te ističe njegov doprinos razvoju Kabineta grafike koji je zahvaljujući tom velikom umjetniku bio poprište značajnih likovnih događanja. Picelj je za Kabinet grafike oblikovao brojne plakate i kataloge koji se smatraju njegovim antologijskim ostvarenjima.
Marković je najavila da će Kabinet grafike tiskati još dvije Piceljeve monografije, 'Slike i objekti' te 'Grafički dizajn'
Danas predstavljene mape su iz ostavštine umjetnikove kćeri Anje, Kabineta grafike HAZU i Muzeja suvremene umjetnosti (MSU). O važnosti monografije govorio je i voditelj Kabineta grafike HAZU, akademik Igor Fisković