NEKAD PONOS, DANAS KOMPLEKS

Apoksiomenov mali penis odraz je njegove muškosti

02.08.2016 u 13:47

Bionic
Reading

Tvrdnja da veličina nije važna za starogrčke je kipare bila potpuna besmislica. Povjesničari umjetnosti pozabavili su se genitalijama antičkih kipova i zaključili da je uzrok kompleksa kod današnjih muškaraca nekada bio obilježje muškosti

Kako stvari stoje, mali je penis u antičkoj Grčkoj simbolizirao alfa mužjake, a do zaključka je došao profesor Andrew Lear, predavač na sveučilištima poput Harvarda, Columbije ili New York Universityja, i začetnik turističkih tura o povijesti homoseksualnosti.

'Grci su malene i neuspravne penise povezivali s umjerenošću, a ta je vrlina u ono vrijeme bila ključna u viđenju ideala muškosti. Veliki je kontrast između malih, neuspravnih penisa idealnih muškaraca (heroja, bogova, golih sportaša) i onih većih uspravnih koji krase satire (mitski polujarci, poluljudi koji su pijanice i pohotnici) i razne druge nesavršene ljude. Tu su i oronuli starci koji često imaju velike penise', objašnjava Lear.

Lear napominje da se slične ideje mogu pronaći i u drevnoj grčkoj književnosti. Tako Aristofan u komediji 'Oblaci' veliki penis stavlja uz bok s blijedim tenom, uskim grudima i velikom sramotom kao jednu od karakteristika nesportskih i nečasnih antenskih mladića.

I povjesničarka umjetnosti Ellen Oredsson na svom blogu bilježi da stari kipovi ističu uravnoteženost i idealizam.

'Za Grke je idealan muškarac bio racionalan, intelektualan i autoritativan. Njegov mali penis omogućavao mu je da ostane smiren i logičan, a nije bio prepreka za bogat seksualni život', napisala je Oredsson.

Kao mogući razlog promjene idealne veličine penisa, od one male u Staroj Grčkoj do današnje velike, Lear navodi uspon pornografije i njezino preveliko pridavanje značaja veličini.

No ideali o veličini penisa u oba društva nemaju veze s realnošću i estetikom, tvrdi Lear i objašnjava da, suprotno popularnom mitu, nema čvrstih dokaza za to da je velik penis u korelaciji sa seksualnim zadovoljstvom, baš kao što ne postoje dokazi da je malen penis znak umjerenosti i racionalnosti.

'Grci su na sportskim borilištima jedni druge stalno gledali gole i morali su biti svjesni toga da svakog divnog, umjerenog čovjeka ne krasi malen penis, kao i da svakog neumjerenog čovjeka, kukavicu ili pijanca ne nagrđuje velik penis', kaže Lear i zaključuje da se društvo od doba Antičke Grčke postupno transformiralo tisućama godina, no kad je veličina penisa u pitanju, jednostavno smo jednu neosnovanu teoriju zamijenili drugom, također neosnovanom.